• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96062917096
  • خبرنگار : 71571

دادستان نظامی تهران مطرح کرد

تقویت نیروهای نظامی و حفاظت در برابر آسیب‌ها از دلایل تاسیس دادسرای نظامی غرب تهران

دادستان نظامی تهران با بیان اینکه ایمان، ایثار و انقلاب گرایی در کنار قانون مداری و حفظ نظم از اهداف نیروهای مسلح است، عنوان کرد: رسیدگی به جرایم نیروهای نظامی، تقویت این نیروها و حافظت از آن‌ها در برابر آسیب‌ها از دلایل تاسیس دادسراهای نظامی است.

به گزارش ایسنا، ترکی در مراسم افتتاح دادسرای نظامی ناحیه غرب استان تهران، ضمن تشکر از تمامی کسانی که در افتتاح این مجتمع سهیم بودند، گفت: در خصوص فلسفه تشکیل این مجتمع باید گفت که مهمترین دلیل تولید امنیت و پروش نیروهای مومن و انقلابی است که با توجه به آسیب‌هایی که برای همه سرمایه‌ها وجود دارد، نیازمند حفاظت و صیانت هستند.

ترکی با بیان اینکه ایمان، ایثار و انقلاب گرایی در کنار قانون مداری و حفظ نظم از اهداف نیروهای مسلح است، عنوان کرد: رسیدگی به جرایم نیروهای نظامی، تقویت این نیروها و حافظت از این نیروها در برابر آسیب ها از دلایل تاسیس این مجتمع است. رسیدگی به جرایم شامل جرایم مرتبط با وظایف و ماموریت آنها و جرایم حین ماموریت آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل دسترسی به عدالت برای شهروندان غرب تهران و مشکلاتی که مسئولین برای مراجعه به سازمان مرکز داشتند حدود سه سال پیش ایده تاسیس مجتمع مطرح و در نهایت امروز افتتاح شد. چندین شهر در حوزه استحفاظی این مجتمع هستند که شامل شهریار، اسلامشهر، ملارد، شهر قدس و ... با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت می‌شود.

دادستان نظامی تهران تصریح کرد: به آقایان ادیب و عباسی تبریک می گویم. آقای ادیب در بسیاری از استان‌ها دادستان بودند، ایشان رییس دادگاه نظامی 1 استان تهران و از قضات مومن، متعهد و پرکار هستند. آقای عباسی هم دارای سابقه قضایی بسیار بالا هستند.

ترکی اظهار کرد: چند انتظار مشخص سازمان از مسئولین این مجتمع شامل رسیدگی فوری به دادخواست مردم ضمن خوش رفتاری با آنها، اقتدار عالمانه در رسیگی های قضایی و تامین امنیت و عدالت، اهتمام برای پیشگیری از هر آسیب و جرم، رصد فعالیت ها و ماموریت های نیروهای مسلح، حمایت از فعالیت ها با حفظ اسرار، تعامل با دادگستری، فرمانداری، شورای تامین و شورای قضایی و برخورد قاطع و جدی و انقلابی و بدون تعارف با هرگونه ناهنجاری و جرم یا جرایمی که به عنوان سوء استفاده از موقعیت شغلی محسوب می شود، است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha