• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96062917147
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ شهریور بخوانید؛

اعدام قاتل آتنا/واکنش‌ها به سخنرانی ترامپ/رد شایعه توطئه‌ هسته‌ای ایران و کره‌شمالی و...

اعدام قاتل آتنا/واکنش‌ها به سخنرانی ترامپ/رد شایعه توطئه‌ هسته‌ای ایران و کره‌شمالی و...

گفت‌وگوی روحانی با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا، واکنشها به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، المیادین پشت پرده رجزخوانی ترامپ درباره برجام را فاش کرد، پاسخ ایران به نتانیاهو، نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ برگزار می‌شود، قاتل آتنا اصلانی به دار آویخته شد، تشریح آخرین بررسی‌ها از حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی، تصویب طرح افزایش اعضای کمیسیون‌های سیاسی و پاسداری از ولایت‌فقیه مجلس خبرگان، رد شایعه توطئه‌های هسته‌ای میان ایران و کره‌شمالی ازسوی آمانو و...از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه بیست و نهم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا رییس جمهور در جریان سفر به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا ، با بیان اینکه لحن و رفتار رئیس جمهور فعلی آمریکا، همه زمینه های مثبت را از بین می برد، تاکید کرد: آینده سیاستهای آمریکا برای دولتها، نخبگان وجهانیان قابل پیش بینی نیست؛ و این بیش ازهمه به ضرر ملت آمریکاست.  روحانی همچنین در جمع مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های همگانی آمریکا گفت:در بحث برجام هر اتفاقی روی دهد، ایران پیروز است. رییس جمهور  در دیدار رهبران مسلمان آمریکا در نیویورک با تاکید بر اینکه اسلام دین رحمت، دمکراسی، عقل، علم، مشورت و انتخابات است، تصریح کرد: راه اصلی مبارزه با تروریسم، اقدامات فرهنگی و معرفی اسلام واقعی به نسل جوان است و اسلام یک قدرت هدایت‌کننده برای همه بشریت است.

همچنین  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهو ر کشورمان در حاشیه این سفر با  نخست وزیر بلژیک، «رومن رادف» رییس جمهور بلغارستان، «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ و همینطور نخست وزیر پاکستان در جلسات جداگانه دیدار و گفت و گو کرد  و در جلسه گروه تماس میانمار سازمان همکاری اسلامی، با تاکید بر اینکه بی توجهی به نقض گسترده حقوق اولیه مسلمانان روهینگیا به تشویق افراطی گری می‌انجامد و می‌تواند کل منطقه را بی‌ثبات سازد، از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواست پاسخی درخور، به وضعیت اسفناک جامعه مسلمان میانمار بدهند.

رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از توسعه شوراهای استانی و مرکزی در دستور کار جبهه مردمی خبر داد و گفت:احتمال برگزاری مجمع عمومی جمنا در اسفند امسال وجود دارد.

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب نیز  با بیان اینکه برای انتخابات مجلس و افزایش نقش زنان در مدیریت جامعه برنامه داریم گفت:در حال حاضر هنوز زود است که برنامه‌های دقیق‌مان را برای انتخابات مجلس اعلام کنیم.

طرح افزایش اعضای کمیسیون‌های سیاسی و پاسداری از ولایت‌فقیه مجلس خبرگان تصویب شد. در ادامه اجلاسیه سوم مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم)،  طرح افزایش تعداد اعضاء کمیسیونهای سیاسی - اجتماعی و پاسداری و حراست از ولایت فقیه مورد بحث و بررسی اعضای این مجلس قرار گرفت و پس از تصویب این طرح، برای انتخاب اعضاء جدید، رأی گیری انجام شد.

واکنشها به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  نیز به سخنان شب گذشته رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داند.

شمخانی،دبیر شورایعالی امنیت ملی: مواضع ترامپ و نتانیاهو نمایانگر روحیه ضدصلح است

سردار جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:ترامپ با بلوف نمی‌تواند از ایران امتیاز بگیرد

نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت : سخنرانی سخیف ترامپ بیانیه رژیم صهیونیستی بود/ او نامتعادل است

محمود صادقی: سخنرانی ترامپ نشانگر رجزخوانی و استیصال دولت آمریکا است

محمدرضا باهنر ، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین : یک دروغگو، فاسد و حامی تروریسم، ملت ما را متهم کرد

یک عضو حزب اتحاد ملت:ترامپ از سنت صلح‌طلبی سازمان ملل خارج شد

نماینده مردم کاشان :ترامپ از نظر روحی و روانی مشکل دارد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:سخنان سخیف ترامپ تاثیری بر برجام ندارد

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید : سخنرانی ترامپ نفرت‌انگیز بود

یک عضو هیئت رئیسه مجلس :لفاظی‌های آمریکا دیگر راه به جایی نمی‌برد

علی خرم، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل: اظهارات ترامپ در سازمان ملل اعلان جنگ بود

سردار جعفری، فرمانده کل سپاه :اتهام زنی به ایران، زیبنده امریکا و دولت فاسد و قلدر آن است

تعدادی از کاربران ایرانی به دو زبان فارسی و انگلیسی به اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند و عموما از هشتکShutUpTrump #استفاده کردند.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیز با تقدیر از سخنرانی رئیس جمهور کشورش در مجمع عمومی سازمان ملل که به شدت مورد انتقاد دیگر مقامات آمریکایی قرار گرفته است، گفت: ترامپ به درستی از ایران و کره شمالی انتقاد کرد.

همچنین در جواب اظهارات ضد ایرانی نخست وزیر اسرائیل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگی ایران سخنان وی را منافقانه و فریبکارانه خواند و ضمن رد اتهامات مذکور، گفت: کافر همه را به کیش خود پندارد.

*** 

المیادین پشت پرده رجزخوانی ترامپ درباره برجام را فاش کرد. یک رسانه عربی اعلام کرد برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که توافق هسته‌ای لغو نخواهد شد و فواید ماندن آن بیشتر از لغو آن است. این رسانه‌ها اعلام کردند: همچنین ترامپ به نتانیاهو گفت که از هیچگونه عملیات نظامی علیه ایران و سوریه در عراق و سوریه حمایت نخواهد کرد.

آمانو گفت: شایعات توطئه‌های هسته‌ای میان ایران و کره‌شمالی بی‌اساس است. روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که شایعات درباره همکاری‌های هسته‌ای میان تهران و پیونگ یانگ هیچ اساسی ندارد.

دومین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ عصر روز چهارشنبه به وقت نیویورک برگزار می شود. این دومین نشستی است که پس از اجرایی شدن برجام در سطح وزیران خارجه هفت کشور به علاوه رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.درخواست برای برگزاری این نشست در آخرین کمیسیون مشترک برجام در وین تصمیم گیری شد و برگزاری این نشست از سوی همه طرف ها مورد تاکید قرار گرفت.

قاتل آتنا اصلانی به دار آویخته شد.اسماعیل جعفرزاده معروف به «اسماعیل رنگرز» صبحگاه امروز به دار آویخته شد. وی ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ با نقشه از پیش تعیین شده آتنا اصلانی را به داخل مغازه خود کشیده و بعد از عملی کردن نقشه شوم خود، او را به قتل رساند. در همین ارتباط ناصر عتباتی ، دادستان عمومی و انقلاب اردبیلگفت: رسیدگی به پرونده آتنا اصلانی بصورت فوق‌العاده و در نهایت دقت و سرعت انجام شد.

آخرین بررسی‌ها از حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی تشریح شد.رئیس کمیته بررسی کننده حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت: در حال حاضر منتظر ارائه گزارش نهادهای ذیربط در این زمینه هستیم تا نتیجه را به کمیسیون آموزش هم اعلام کنیم. داوود محمدی اظهار داشت:‌ در حال حاضر منتظر گزارش و جواب نهادهایی مانند آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و وزارت راه هستیم.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم بنیتا از ارجاع پرونده متهم ردیف دوم به دادسرا خبر داد. جعفر کوشا بیان کرد: در جریان رسیدگی به پرونده بر اساس نظر دادگاه، قرار بر این شد پرونده متهم ردیف دوم برای کامل شدن تحقیقات به دادسرای امور جنایی ارجاع شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha