• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96062917429
  • خبرنگار : 71417

عباس: راهکار تشکیل دو کشور امروز در خطر است

عباس: راهکار تشکیل دو کشور امروز در خطر است

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، رژیم صهیونیستی همچنان مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و تفاهمی را که در سال ۱۹۹۳ در اسلو به امضا رسیده، زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

وی با بیان این که راهکار تشکیل دو کشور امروز در خطر است، افزود: ما فلسطینی‌ها نمی‌توانیم در مقابل این تهدید که ماهیت اجتماعی، سیاسی و ملی ما را در سرزمینمان هدف قرار می‌دهد و ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌الملل را به خطر می‌اندازد، بی‌تفاوت باشیم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که هیچ دولتی به طور مستقل در غزه تشکیل نخواهد شد و دولت فلسطین نیز بدون مشارکت غزه فعالیت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: من از حصول توافق قاهره در نتیجه تلاش‌های مصر به منظور پایان دادن به اقدامی که حماس پس از شکاف داخلی به آن دست زده بود و فراهم کردن زمینه برخورداری دولت وفاق ملی از تمامی اختیارات خود در نوار غزه و برگزاری انتخابات سراسری خوشحالم.

عباس مدعی شد: ما با وجود شکاف و دودستگی که از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است، به مسئولیت‌هایمان در قبال ملت فلسطین در غزه عمل کردیم و از آن زمان تمامی اشکال حمایت از ساکنان غزه را که در معرض محاصره ظالمانه اسرائیل قرار دارند، انجام داده‌ایم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اظهارات کرد: هیچ کس بیشتر از ما به ملت فلسطین در غزه توجه ندارد و تشکیلات خودگردان بر این مساله اصرار دارد که هیچ کشور فلسطینی در غزه و هیچ کشور فلسطینی هم بدون غزه تشکیل نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر راهکار تشکیل دو کشور نابود شود، ما خواستار احقاق تمامی حقوقمان در فلسطین خواهیم شد. تداوم شهرک‌سازی و بی‌توجهی به راه حل تشکیل دو کشور خطری واقعی برای دو ملت فلسطینی و اسرائیلی است.

عباس خاطرنشان کرد که تداوم مخالفت اسرائیل با مرزهای سال ۱۹۶۷ باعث شده است که راهکار تشکیل دو کشور و به رسمیت متقابل دو کشور فلسطین و اسرائیل از سال ۱۹۹۳ تاکنون در موضع شک و تردید باقی بماند.

وی بار دیگر هشدار داد که تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی می تواند منجر به شکل گیری جنگ دینی شود و تداوم وضعیت کنونی در اراضی اشغالی فلسطین قابل قبول نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین از احتمال انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد و تاکید کرد: تداوم اداره تشکیلات خودگردان بدون اختیارات ممکن نیست و از آنجایی که طرف مقابل موافق تحقق راهکار تشکیل دو کشور نیست، ما به لحظه انحلال تشکیلات نزدیک می شویم.

عباس در پایان تاکید کرد: ما مخالف تروریسم در اشکال مختلف آن و جدای از منبع آن هستیم و با این پدیده چه در داخل فلسطین، چه عرصه منطقه‌ای و چه بین المللی مبارزه می‌کنیم. پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین ضرورتی برای تکمیل تلاش‌ها به منظور مقابله با گروه های تروریستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha