• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 96070201241
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

پیام مشترک بطحائی و مرتضی بانک جهت ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت مناطق آزاد

پیام مشترک بطحائی و مرتضی بانک جهت ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت مناطق آزاد

در راستای ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور، پیام مشترکی توسط سید محمد بطحایی، وزیر آموزش وپرورش و مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی صادر شد.

به گزارش ایسنا، در راستای ارایه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور، پیام مشترکی توسط سید محمد بطحایی، وزیر آموزش وپرورش و مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی صادر شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن کامل پیام سید محمد بطحایی و مرتضی بانک به شرح زیر است:

«مهر؛ ماه اندیشه ورزی و آگاهی و هنگامه دانایی و توانایی و گاه دوستی های بی پایان بر فرهنگیان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیاء گرامی، مبارک باد.

هم پیوندی سازمان مناطق آزاد با وزارت آموزش و پرورش، تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهور در لزوم کمک همه دستگاه ها و سازمان ها به آموزش و پرورش کشور است.

برآنیم از طریق این جریان اثربخش در پرتو تعمیق همکاری ها، شاهد ارتقاء تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و ایجاد مدارسی الگو برای پرورش و تربیت نسلی با ایمان، بالنده، فکور، خلاق و متعهد به ارزشهای اسلامی و ایرانی باشیم.

امیدواریم سازمان های مناطق آزاد و ادارات آموزش و پرورش در این مناطق، ضمن معرفی مدارسی در تراز نظام جمهوری اسلامی و پیمایش محورهای زیر، راههای دستیابی به این مهم را تسهیل و تسری آن به جغرافیای کلان آموزش ملی را تسریع نمایند:

ـ توجه ویژه به تغییر و دستیابی به دانش آموزان متفکر و خلاق با برنامه ریزی اصولی از مقطع ابتدایی

ـ سمت گیری فعالیت های آموزشی و مهارتی دانش آموزان بویژه در مقطع متوسطه با گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش برخاسته از نیاز های آنی و آتی مناطق جهت پرکردن شکاف های ناشی ازفقدان مهارت و اشتغال

ـ افزایش دانش و توانمند سازی فرهنگیان با عنایت به مهارت های آموزشی و تربیتی مدارس، توام با ایجاد تغییر بینش و آمیخته به رفتار و بهره گیری از روش های انگیزشی تا پرورش انسانهای بهره ور و کارا

ـ تقویت روحیه کار و کار آفرینی آموزشی بامشارکت بخش خصوصی در مناطق آزاد

ـ گسترش دانایی و تواناسازی فراکلاسی

ـ برانگیختن مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و جوامع و اصناف ذینفع اقتصادی جهت افزایش مشارکت در راستای توسعه آموزش و پرورش و ایجاد اشتغالهای موسمی، بورسی و پایدار

ـ توفیق دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان متعهد، مدبر و مشارکت جو در جهت توسعه پایدارمناطق آزاد را ازخداوند متعال مساَلت داریم» .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha