• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96070201274
  • خبرنگار : 71415

ییلدیریم: همه‌پرسی استقلال کردستان "غیرمشروع، بی ارزش و باطل" است

ییلدیریم: همه‌پرسی استقلال کردستان "غیرمشروع، بی ارزش و باطل" است

نخست وزیر ترکیه همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را "غیرمشروع، بی ارزش و باطل" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه امروز (یکشنبه) اظهار کرد: ترکیه همه‌پرسی استقلال برنامه ریزی شده از سوی دولت کردستان عراق را که قرار است فردا (دوشنبه) برگزار شود یک همه‌پرسی "غیرمشروع، بی ارزش و باطل" می‌داند.

نخست وزیر ترکیه در سخنرانی در جریان نشست کنگره حزب حاکم عدالت و توسعه در پایتخت این کشور، با اشار ه به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت:‌ هرگونه تغییر وضعیت و شکل گیری موجودیت جدید در مرزهای جنوبی ترکیه هرگز تحمل نخواهد شد.

او دولت کردستان عراق را مسئول تحولات بعد از این همه‌پرسی دانسته و گفت:‌ چنین همه پرسی هیچ یک از مشکلات دولت کردستان عراق را حل نخواهد کرد. این همه پرسی هیچ کدام از مسائل میان دولت مرکزی عراق و دولت کردستان عراق را حل نخواهد کرد.

ییلدیریم اظهار داشت : این همه پرسی به جای آن، سبب دامن زدن هر چه بیشتر به بی‌ثباتی موجود، شکاف قدرت و آشوب در منطقه خواهد شد.

در عین حال بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه نیز در همین نشست گفت: ما خواهان لغو این همه پرسی هستیم تا اصلا حتی در تاریخ دیگری نیز برگزار نشود.

او گفت: ما به مسعود بازرانی و دولتش می گوییم هنوز همه چیز تمام نشده و از بازی با آتش دست بردارید و همه‌پرسی را لغو کنید.

وی هشدار داد که این همه‌پرسی باعث فاجعه در منطقه و تهدید امنیت ملی عراق و کشورهای همسایه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۲ ۱۶:۱۱

من هم با همه پرسی مخالفم ولی به این اقا میگم تو چه کاره ای که برای دیگران تعیین تکلیف میکنی .تو از این غلطا تو کشور خودت شاید بتونی بکنی نه جای دیگه .این موضوع مربوط به سازمان ملل است.نه امثال کسانی مثل تو.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۲ ۱۷:۵۹

با علی موافقم.