• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96070402665
  • خبرنگار : 71431

سارقان مسلح ارثیه دو میلیاردی در تهران دستگیر شدند/اعلام جزئیات سرقت

سارقان مسلح ارثیه دو میلیاردی در تهران دستگیر شدند/اعلام جزئیات سرقت

سارقان مسلحی که اقدام به سرقت ارثیه یک خانواده سرمایه‌دار کرده بودند دستگیر شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت به ایسنا اعلام کرد: سارقان مسلحی که در پوشش مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر به یک خانواده ثروتمند کارخانه‌دار مراجعه کرده و اقدام به سرقت ارثیه خانوادگی‌شان کرده بودند دقایقی پیش توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.

کارآگاهان با حضور در مخفیگاه این سارقان اقدام به بازرسی از آن کرده و ارثیه خانوادگی و گرانبهای این خانواده سرمایه‌دار که چندین رشته گردنبند و گوشواره با سنگهای گرانبها و نایاب بود را کشف کرده و به مالباخته بازگرداندند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در بیان تشریح جزئیات سرقت مسلحانه ارثیه گران‌بهای یک خانواده گفت: در ساعت 13 روز 14 شهریورماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در منطقه اصفهانک به کلانتری 110 شهدا اعلام شد که با حضور مأموران در محل سرقت و انجام تحقیقات اولیه از دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری مشخص شد که سه سرنشین یک دستگاه خودروسواری به صورت مسلحانه و ضمن استفاده از شوکر و اسپری اقدام به سرقت یک سرویس سینه‌ریز قدیمی به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان کرده‌اند.

باتشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات از مالباخته نیز مشخص شد که صاحب اصلی سینه‌ریز، آن‌را به یکی از دوستان مورد اعتمادش به‌نام قاسم داده تا او بواسطه افرادی که در بازار می‌شناسد اقدام به فروش سینه‌ریز مالباخته که ارثیه خانوادگی‌اش بوده کند.

 همچنین در تحقیق از مالباخته مشخص شد که وی در زمان سرقت شخصا حضور نداشته و به واسطه اعتماد کاملش به قاسم، ارثیه خانودگی اش را برای فروش به او تحویل داده است، در تحقیقات از قاسم نیز او در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  به‌واسطه تعدادی از دوستان خود در بازار با فردی به‌نام محسن.الف آشنا شدم که عنوان شده بود در زمینه خرید و فروش طلاجات قدیمی فعالیت دارد که پس از چند جلسه مقدماتی با این فرد، نهایتا قرار بر آن شد تا سرویس طلا را در تاریخ 14 شهریورماه به آدرسی که او در شهرک محلاتی - اصفهانک داده بود ببریم تا معامله آنجا انجام شود و من به همراه یکی از دوستان مورد اعتماد خود به سر قرار رفتم اما به محض توقف خودرو ناگهان سه نفر که همگی لباس‌های تمام مشکی به تن داشتند به سمت ماشین حمله ور شده، شیشه عقب ماشین را تخریب کرده و به بهانه اینکه ما قاچاقچی موادمخدر بوده و شیشه همراه خود داریم اقدام به بستن دستان ما کرده و نهایتا پس از سرقت کیف حاوی طلاجات از محل متواری شدند.

با اطلاعات به دست آمده در خصوص مشخصات محسن.الف متولد 1366 ، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با همکاری تیم تجسس ویژه کلانتری 110 اقدام به دستگیری محسن کرده اما او در اظهاراتش منکر هرگونه اطلاع از سرقت شد.

تحقیقات از محسن همچنان در دستورکار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا اینکه سرانجام وی لب به اعتراف گشود و سه تن از دوستان و بچه محل‌هایش را به عنوان مجریان سرقت که در واقع توسط او طراحی شده بود، معرفی کرد.

با شناسایی مجریان سرقت مسلحانه به نام‌های ابوالفضل 45 ساله، نوید 25 ساله و ناصر30 ساله، مخفیگاه این سه نفر در شهرستان خوانسار و منطقه اصفهانک تهران شناسایی شد و آنان طی دو عملیات همزمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، سرویس طلاجات قدیمی‌شان کشف شد.

 در حال حاضر تحقیقات از متهمان در مراحل ابتدایی قرار داشته و آنان با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha