• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 96072514139
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

نگرانی از تصویب لایحه جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش

نگرانی از تصویب لایحه جذب نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش

در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت که یکی از مهمترین برنامه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، نهصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

در آغازجلسه، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام نگرانی از تصویب کلیات لایحه جذب نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش، از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند با توجه به نقش معلمان به عنوان اصلی‌ترین عنصر و عامل تعلیم و تربیت و توقع سند تحول بنیادین مبنی بر دارا بودن شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای؛ در بررسی و تصویب طرح استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

با این اقدام، حداقل شرایطی فراهم می شود تا علاقه مندان به شغل خطیر معلمی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت کرده و شرایط لازم را کسب کنند.

در ادامه این جلسه، وزیرآموزش و پرورش طی سخنانی از بازنگری آیین نامه برگزاری اردوهای دانش آموزی خبرداد و گفت: موارد مخاطره آمیز در سفرهای اردویی دانش آموزی شناسایی و حذف شده است.

 وی در این ارتباط تاکید کرد: پس از سانحه اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب استقبال و برنامه ریزی برای برپایی اردوهای دانش آموزی کاهش یافته است که امیدواریم با رفع مشکلات، این برنامه آموزشی و تربیتی روال عادی خود را طی کند.

این گزارش می‌افزاید: برنامه زیر نظام راهبری و مدیریت که یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های کارشناسانه (این زیر نظام که به 36 راهکار از مجموع 131 راهکار سند تحول بنیادین مرتبط است) به تصویب رسید تا پس از تایید و امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس مفاد این زیر نظام مدیریت و مدیران در سطح خرد و کلان از ویژگی ها و وظایف و کارکردهایی برخوردار می شوند تا زمینه اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی را فراهم آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۵ ۱۶:۴۰

منظور مجلس از استخدام معلمان حق التدریسی شامل ان دسته از معلمانی است که قبل از سال 91 در اموزش و پروش بصورت حق التدریسی بودند و ازمون دادند با اندکی نمره کم استخدام نشدند و از سال 94 مجداد تدریس میکنند. لیسانس وبالاتر مدرک دارند با رشته مرتبط دوره های ضمن خدمت گذراندند.بارها گزینش شدند.و اکنون تحصیلات و مرتبط خوبی دارند.تعداد انها در حدود هفده هزار نفراست. که همون ماده هفده شامل حال انها میشود....نه افراد جدید الورود و موقتی..تعداد 121 هزار نفر شامل افراد جدید الورود و پیش دبستانی و اموزش یاران هستند که حتی حق التدریسی هم نیستند. در مورد نیروهای جدید حق با اقای نوید ادهم است.ولی در مورد نیروهای ماده هفده قبل از 91 ظلم است استخدام نشوند.هم سالها است تدریس میکنند. هم سن و سالی از انها گذشته.بهتر است این دو را باهم تفکیک کنند تا ظلمی بر کسانیکه سالهاست بدون حقوق و مزایا زحمت کشیدند نشود.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۶ ۱۰:۴۵

اول به معیشت و منزلت همین معلمان و دبیران توجه شود بعد استخدام فله ای و...