• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96072514289
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل غرب آسیا

مستشاران صهیونیستی با مشاوره‌های غلط، سرابی را برای بارزانی ساختند

مستشاران صهیونیستی با مشاوره‌های غلط، سرابی را برای بارزانی ساختند

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحولات روز گذشته در شهر کرکوک گفت: حتی یک نیروی حشد الشعبی نیز وارد کرکوک نشد و ارتش و پلیس فدرال عراق با فرش قرمز وارد این منطقه شدند و مردم این منطقه از آنها استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، سیدرضا صدرالحسینی در بیستمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده» با موضوع اسرائیل دوم (نقش رژیم صهیونیستی در تجزیه عراق) که از سوی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، در بخشی از سخنان خود با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد تحولات شمال عراق اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید کردند آمریکا و قدرت‌های خارجی غیرقابل اعتماد هستند و آنها به دنبال ایجاد اسرائیل جدید در منطقه هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه 4 تحول در منطقه باعث شد که آمریکایی‌ها موضوع استقلال کردستان عراق را در دستور کار قرار دهند و صهیونیست ها نیز در این ارتباط به صورت صریح به اعلام حمایت از این موضوع بپردازند تصریح کرد: موضوع اول عدم موفقیت آنها در زایش و تکثیر داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه بود. آنها در راستای نقشه بزرگ خود جهت تجزیه کشورهای جهان تلاش داشتند که خاورمیانه را تجزیه کنند و در این راستا از طریق داعش می‌خواستند این نقشه را به پیش ببرند که به موفقیت چندانی دست نیافتند.

وی همچنین اقتدار حزب‌الله، جهاد اسلامی و تشکیل جریانات اسلامی در کرانه باختری را یکی دیگر از این عوامل دانست و افزود: موفقیت روز افزون جریان مقاومت در منطقه آنها را به شدت نگران کرده است و از دیگر سو دیدند که در همسایگی صهیونیست‌ها تفکر جمهوری اسلامی ایران از دو جبهه یعنی سوریه و لبنان در حال گسترش است. بنا بر این بر این موضوع تاکید کردند که یک غده سرطانی در کنار مرزهای ایران ایجاد کنند.

صدرالحسینی گفت: در واقع باید گفت هدف صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای تشکیل کشور کردی فشار به ایران است.

وی با بیان اینکه ما تمام کردها را به یک چشم نمی‌بینیم و بخشی از کردها با تصمیمات بارزانی مخالف هستند، اظهار کرد: مجموعه‌ای که در بین کردها در برگزاری این رفراندوم اصرار داشت، مجموعه بارزانی بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه به نظر می‌رسد به دلیل فشارهای اقتصادی و دیگر تحولاتی که در این منطقه رخ داده بحث استقلال کردستان به نتیجه‌ای نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور روز گذشته با استقبال مردم کرکوک وارد این منطقه شدند و در واقع برای آنها فرش قرمز پهن شده بود.

وی با بیان اینکه از حشد الشعبی یک نیرو وارد این منطقه نشد، تصریح کرد: شرایط برای استقلال کردستان آماده نبود ولی مستشاران صهیونیستی با مشاوره‌های غلط، سرابی را برای بارزانی ایجاد کردند و اکنون می‌بینیم که نخست‌وزیر اسرائیل بعد از برگزاری این رفراندوم و واکنش‌هایی که به همراه داشت دیگر سخنانی در راستای حمایت از این سراب و بارزانی بیان نکرده است.

صدرالحسینی با بیان اینکه اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دو روستا در منطقه کرکوک توسط داعش اشغال شده و تحولات جدید در این منطقه به آن منجر نخواهد شد که فضای تنفسی مجددی برای داعش به وجود آید، تصریح کرد: داعش دیگر از قدرت قبلی برخوردار نیست و در واقع در حال حاضر دیگر نیرویی نیست که بتواند در برابر ارتش عراق ایستادگی کند. بنا بر  به نظر می‌رسد که در این ارتباط نگرانی چندانی وجود ندارد.

در ابتدای این نشست صادق رمضانی گل‌افزایی دبیر و جانشین رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری به ایراد سخنرانی پرداخت و تحلیل خود را از وضعیت کنونی منطقه ارائه داد.

وی به نگاه تجارت‌ پیشه ترامپ در منطقه اشاره کرد و گفت: مردم آمریکا در ارتباط با صهیونیست‌ها و اهداف آنها در جهل به سر میبرند و متوجه تبعات اقدام صهیونیست ها نیستند و باید آنها را آگاه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha