• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96072514393
  • خبرنگار : 71564

۵۶۰ مورد پایش منابع آلایندگی آب از ابتدای سال

۵۶۰ مورد پایش منابع آلایندگی آب از ابتدای سال

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به پایش منابع آب تهران از مبدا گفت: خوشبختانه اقدامات ما برای بهبود کیفیت آب رودخانه‌ها نتیجه‌بخش بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد رستگاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۶۰ مورد پایش منابع آلایندگی آب صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه تمام ریخته‌گری‌هایی که در حوزه رودخانه جاجرود هستند شناسایی شده و با آنها برخورد صورت گرفته است همچنین پایش ویژه‌ای در مناطقی که تامین‌کننده آب پایتخت هستند، انجام شده و برای واحدهای آبکاری متخلف تعیین تکلیف شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: نمونه‌برداری از رودخانه‌ها نشان می‌دهد که داخل رودخانه‌ها فلزات سنگین وجود ندارد و این نشان می‌دهد که اقدامات ما برای بهبود کیفیت آب رودخانه‌ها نتیجه‌بخش بوده است.

همچنین محمدحسین بازگیر – رییس اداره محیط زیست شهر تهران – با اشاره به اینکه در شهر تهران حدود ۷ تا ۸ هزار تن پسماند عادی از نوع زباله خانگی تولید می‌شود، گفت: ۵۰ هزار تن پسماند عمرانی و نخاله‌های ساختمانی نیز در شهر تهران تولید می‌شود که حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تن از آنها درپنج واحد بازیافت تبدیل به شن و ماسه و مصالح ساختمانی می‌شود و به چرخه مصرف بازمی‌گردد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: بین ۵ تا ۱۰ درصد زباله‌های خانگی از مبدا تفکیک می‌شود همچنین دو واحد آرادکوه و گود آبعلی نیز فعالیت‌هایی برای تبدیل زباله به برق انجام می‌دهند. ظرفیت آرادکوه برای تبدیل زباله به برق ، ۲۰۰ تن است که از این ۲۰۰ تن دو مگابایت برق تولید می‌شود. در آرادکوه از روش تبدیل بیوگاز به انرژی برق استفاده می‌شود که ظرفیت آن ۳۰۰ تن است.

بازگیر در پایان اظهار کرد: براساس ماده ۴ آیین‌نامه مدیریت پسماندها شهرداری باید طرح جامع مدیریت پسماند شهر را ارائه دهد. قرار شده است که به زودی فاز یک مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند را تحویل دهد و تا سال آینده طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران اجرایی شود.

انتهاب پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha