• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96072514508
  • منبع : نمایندگی لرستان

استاندار لرستان:

هیچ برنامه توسعه‌ای بدون حمایت ائمه جمعه قابل تحقق نیست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: هیچ برنامه توسعه‌ای بدون حمایت ائمه جمعه قابل تحقق نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر «سیدموسی خادمی» در گردهمایی ائمه جمعه کشور با موضوع مبانی تحکیم خانواده اسلامی اظهار کرد: لرستان استانی زیبا و دارای استعدادهای انسانی، سرمایه‌های تاریخی و پتانسیل‌های طبیعی است و جایگاه مناسبی در میان استان‌های دیگر کشور دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه با داشتن این استعدادها و ظرفیت‌ها به آنچه که شایسته این استان و حق مردم است نرسیده و هنوز به توسعه لازم دست نیافته است.

خادمی تصریح کرد: به‌طور قطع با بررسی صورت گرفته بخشی از عوامل توسعه‌نیافتگی این استان برون‌زاست و از خارج و بیرون تحمیل شده است.

استاندار لرستان بخش دیگری از عوامل را درون‌زا دانست و افزود: این مسأله به موضوعات داخلی برمی‌گردد و بخشی از آن داخلی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را مهم برشمرد و یادآور شد: هم‌چنین نقش مؤثری در حذف موانع داخلی دارد، چون این حرکت علاوه‌بر این‌که مظهر وحدت یک حرکت سیاسی بوده، مذهبی معنادار است.

خادمی خاطرنشان کرد: این همایش از حیث حضور افراد غنی و وزین است و می‌تواند در برطرف کردن مشکلات و موانع توسعه کمک شایانی به استان کند.

استاندار لرستان افزود: نمازجمعه علاوه‌بر این‌که یک حرکت معنوی و فرهنگی است و در همه شئونات مذهبی نقش مهمی دارد می‌تواند در دیگر بخش‌های جامعه خصوصاً اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با اشاره به این‌که هیچ برنامه‌ی توسعه‌ای بدون کمک ائمه جمعه قابل تحقق نیست، گفت: خوشبختانه در همین راستا به خوبی دولت و سایر مسئولان را همراهی کرده‌اند.

خادمی اظهار کرد: یکی از ارکان بهبود وضعیت کار و شرایط فرهنگی حضور و کمک ائمه جمعه است. علاوه‌بر حوزه‌های فرهنگی و مذهبی در بخش‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران نیازمند کمک هستیم.

استاندار لرستان افزود: قطعاً ائمه جمعه می‌توانند برای آماده کردن روحیه مردم در جذب و حمایت سرمایه‌گذاران و مهیا کردن نگاه مثبت آنان نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد: اشتغال را باید به‌عنوان یک متغیر بحرانی برطرف کنیم، چون موضوع اشتغال همه حوزه‌های یک جامعه را به چالش می‌کشاند.

خادمی با اشاره به این‌که متغیر اشتغال بدون همکاری برطرف نخواهد شد، اضافه کرد: بحران بیکاری نیازمند کمک ائمه جمعه است بنابراین این نهاد نوپای انقلاب اسلامی علاوه‌بر بحث فرهنگی و مذهبی در رابطه با اقتصاد و کارآفرینی نیز می‌تواند مؤثر و مهم باشد.


استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این همایش از حیث فرم نیز مهم است. متأسفانه نظام اداری و سیاسی کشور متمرکز و متراکم است و اختیارات از بالا به پایین تفویض می‌شود که در پایین اختیارات کمتر ولی وظایف سنگین‌ است.

وی با بیان این‌که یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل همکاری‌های منطقه‌ای و بین استانی است، افزود: در واقع استان‌های همجوار، پتانسیل‌های مشترکی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی دارند.

خادمی تصریح کرد: می‌توان با تعریف درستی از آن با همکاری‌های منطقه‌ای در جهت توسعه و پیشرفت قدم‌های مؤثر برداشت و این جنس همکاری فرا استانی در آینده و نظام اداری کشور می‌تواند تعریف جدیدی باشد.

استاندار لرستان گفت: این همایش به لحاظ موضوعی یکی از مشکلات مهم را هدف قرار داده است، چون ضعف‌هایی که در موضوع خانواده‌ها داریم چالش جدی کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی کارکردهای مهمی برای خانواده تعریف کرده‌ایم که بسیار حایز اهمیت است. عوامل تحکیم‌بخش و استحکام‌دهنده خانواده و عوامل تضعیف و تهدیدزا خانواده از نگاه ما با دیگر جوامع متفاوت است.

خادمی با بیان این‌که انتظار و تعریف ما از خانواده متناسب با فرهنگ و مذهب خودمان است، افزود: تعاریفی که جوامع بر اساس فطری و دینی ما از خانواده دارند وجود یک رابطه خونی از جنس ازدواج و قراردادی است که هدف اصلی آن تداوم نسل و ایجاد آرامش، همکاری اقتصادی و استفاده از حمایت‌های عاطفی به نام خانواده است.

خادمی موضوع طلاق را یکی از بحث‌های مهم و تهدیدزا در فرهنگ و دین دانست و خاطرنشان کرد: انتظار ما از محیط خانواده باعث می‌شود که اهمیت آن بیشتر شود از این‌رو موضوع تک والدینی به‌صورت جدی مورد بحث و بررسی بوده و رشد آن تهدید بزرگ و چالش مهمی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha