• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96072615068
  • خبرنگار : 71567

سرسنگی در تودیع و معارفه مدیر موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به وضعیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

ضرورت توجه جدی به وضعیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر ضرورت توجه جدی بر موزه‌ فرهنگی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با عدم بودجه کافی برای گسترش فعالیت‌ موزه‌های دانشگاه مواجه است که لازم است توجه ویژه‌ای به این بخش از مراکز دانشگاهی صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید سرسنگی در مراسم تودیع و معارفه مدیر موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران که در باغ موزه نگارستان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: موزه‌های فرهنگی دانشگاه به‌ویژه باغ‌موزه نگارستان از جمله فضاهای شاخص دانشگاه تهران است. افراد بسیاری برای حفظ این مکان ارزشمند تلاش کرده‌اند و امروز نوبت ما است تا به نحو شایسته از آن مراقبت کنیم. 

وی در ادامه عدم بودجه کافی برای گسترش فعالیت‌های موزه‌های دانشگاه تهران را یکی از چالش‌های جدی عنوان کرد و گفت: امروزه در تمام دنیا موزه‌ها را با برنامه‌های آن‌ها می‌شناسند. باید موزه‌های ما هم در طول سال واجد برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی باشند که این امر قطعا نیازمند در اختیار داشتن بودجه کافی است.

دکتر سرسنگی به انجام امور زیرساختی در باغ‌موزه نگارستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در طول دو سال گذشته در راستای تقویت زیرساخت‌های این موزه، اقدامات خوبی را شروع کردیم که کم‌کم به بار خواهد نشست و چهره این مکان تاریخی را متحول خواهد کرد که مرمت و بازسازی عمارت پروین اعتصامی، بازسازی کافه باغ، ایجاد یک فضای رستورانی برای استفاده اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ایجاد یک نگارخانه تخصصی و کارگاه مرمت آثار از جمله این اقدامات است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، انجام پروژه «صحنه سلام» را یکی از افتخارات باغ‌ موزه نگارستان این دانشگاه دانست و گفت: خوشبختانه این پروژه مهم با همت همکاران ما به انجام رسید و امروز بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می‌توانند یکی از ارزنده‌ترین نقاشی‌های دیواری دوره قاجار را در این مکان مشاهده کنند.

استاد دانشگاه تهران از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در موزه‌های فرهنگی دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: موزه‌های ما باید تبدیل به فعال‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور شوند و خصوصا در راستای معرفی مفاخر علمی و ارتقای فرهنگی دانشگاه نقش خود را ایفا کنند. در همین مسیر در آینده نزدیک و پس از اتمام امور عمرانی شاهد اجرای برنامه‌های متعدد علمی، فرهنگی، ادبی و هنری خواهیم بود و تلاش می‌کنیم این دو موزه را به مراکز جدی تعاملات فرهنگی و علمی تبدیل کنیم. 

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات دکتر ده‌پهلوان در دوره تصدی مسئولیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران قدردانی و  امیر حسین حریری به عنوان مدیر جدید این موزه‌ها معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha