• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96072715632
  • منبع : نمایندگی فارس

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبرداد

مکاتبه با استانداران برای بهره‌گیری از زنان در پست‌های مدیریتی

 مکاتبه با استانداران برای بهره‌گیری از زنان در پست‌های مدیریتی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری عضو ستاد اقتصاد مقاومتی شده است، گفت: در اولین جلسه عملکردها و اهداف را شرح دادیم وسهم زنان از ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار صندوق ارزی را برای اشتغال روستایی مطالبه کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در نشست تخصصی زنان فرهیخته استان فارس گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، باید تا پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد از سمت‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد. مصوبه شورای عالی اداری کشور ابلاغ شده است و ما اولین گزارش را در هیئت دولت در خصوص وضعیت موجود ارائه‌ داده‌ایم و از اعضای هیئت دولت درخواست کرده‌ایم که حضور زنان در عرصه‌ مدیریتی کشور را جدی بگیرند.

وی افزود: طی مکاتباتی از استانداران درخواست شده که موضوع را در استان‌ها پیگیری کنند. قطعا می‌توان با درایت و کفایت و عملکرد خوب این ۳۰ درصد را تا پایان دولت دوازدهم تکمیل کرد.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که در انتخابات مجلس آینده نیز شاخص و آمار حضور بانوان به ۳۰درصد برسد و گفت: ارتقا و بهبود استفاده از ظرفیت زنان و خانواده با جدیت، مشارکت و همیاری دستگاه‌های مختلف،دانشگاهیان ،سازمان‌های مردم نهاد، شوراها و شهرداری‌ها با قوت ادامه می‌یابد.

وی این امر را از آرمان‌های متعالی انقلاب و از سیاست‌های جدی و رویکردهای مد نظر در قوانین بالادستی ذکر و اضافه کرد: در قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه، تکالیف و سیاست‌های مشخصی در زمینه ارتقاء و بهبود وضعیت زنان و تامین فرصت‌های برابر ذکر شده است.

ابتکار با بیان اینکه اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آمار و شاخص‌هایی به تفکیک جنسیت در سطح ملی و استانی تهیه و مشخص می‌شود آموزش برای دختران و پسران در سطوح مختلف به چه شکل است تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کارآمدی داشت.

معاوت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از برنامه‌های جدی دولت را توجه به خانواده دانست و با بیان اینکه برنامه‌هایی در این خصوص در دستور کار دارد، گفت: کارگروه خانواده سالم در معاونت تشکیل شده است و در استان‌ها هم این موضوع دنبال می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسیدن به اشتغال ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی در دانشگاه‌ها بسیار سریع امکان‌پذیر است، گفت: در این زمینه آموزش و پرورش شاید آغازگر حرکت باشد چراکه بخش مهمی از کارکنان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی مهمترین مولفه جامعه سالم را انسان‌های سالم برشمرد و گفت: غفلت از آموزش انسان‌های سالم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ما را از رسیدن به شاخص‌های مورد نظر دور خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha