• شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96072916453
  • منبع : جمعیت هلال احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در اختتامیه دوره (HELP) عنوان کرد:

ضرورت ایجاد همکاری‌های جمعی برای مقابله با بحران‌های انسانی منطقه

ضرورت ایجاد همکاری‌های جمعی برای مقابله با بحران‌های انسانی منطقه

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: دوره ارائه خدمات بهداشت اضطراری در جوامع بزرگ، ضمن مهم بر شمردن موضوع بهداشت و تغذیه در سوانح، زمینه‌ای برای توسعه اقدامات و همکاری بیشتر در سطح ملی و بین المللی فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، دوره ارائه خدمات بهداشت اضطراری در جوامع بزرگ(HELP) که با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ارمنستان، استرالیا، یمن، لیبی و سوریه به میزبانی جمعیت هلال احمر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران برگزار شد، پس از ۲هفته به اتمام رسید.

در جریان برگزاری این دوره آموزشی موضوعاتی از قبیل آب، بهداشت، تغذیه و ... مطرح و تجارب و دانش سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای شرکت کننده به اشتراک گذاشته شد و به منظور بهبود فرآیندهای آمادگی و پاسخگویی مورد توجه قرار گرفت که در مراسم اختتامیه دوره مذکور، هدایا و گواهینامه پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد.

دکتر حسن صفاریه، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در جریان برگزاری مراسم اختتامیه دوره ارائه خدمات بهداشت اضطراری در جوامع بزرگ اظهار کرد: میزبانی این دوره، فرصتی ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن و یادگیری اطلاعات نوین جهت رفع نیازهای افراد متاثر از  بلایای طبیعی و درگیری‌های جنگی فراهم کرد. 

صفاریه با تاکید بر اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که همواره شاهد رشد و افزایش بحران انسانی هستیم و این بحران‌ها آمادگی و واکنش مؤثر همه جوامع بشردوستانه از جمله جمعیت های ملی را می‌طلبد، افزود: بحران انسانی در میانمار، ضرورت ایجاد ظرفیت، میانجیگری، حمایت، بسیج مجدد و همکاری‌های جمعی را برای مقابله با این چالش‌ها نمایان می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی و دوره‌های مشابه، می‌تواند نقطه عطف همکاری‌های جمعی در مناطق را به نفع افرادی که با بدترین شرایط انسانی مانند جنگ ها، درگیری ها، تنش‌ها و بلایای طبیعی درگیر هستند، به ارمغان بیاورد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ادامه با تاکید بر این مطلب که تامین بهداشت و تغدیه یکی از نیازهای مهم جوامع متاثر از سوانح است، خاطرنشان کرد: بنابراین در دوره HELP ضمن مهم شمردن این موضوعات، زمینه‌ای برای توسعه اقدامات و همکاری بیشتر در سطح ملی و بین المللی فراهم می‌گردد.

بر اساس گزارش سایت هلال احمر ، صفاریه در پایان گفت: من اعتقاد دارم که ما می‌توانیم با تغییر افکار و پایبندی به ضرورت انجام امور بشردوستانه و توجه به اصول انسانیت بهترین فعالیت‌ها را در این مقوله انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha