• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96073017311
  • خبرنگار : 71594

بازدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد استقلال قضات و وکلا از لهستان

بازدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد استقلال قضات و وکلا از لهستان

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، به زودی به لهستان سفر خواهد کرد تا تأثیر بحران قانون اساسی بر عملکرد دادگاه قانون اساسی این کشور و پیامدهای اصلاح گسترده دولت در نظام قضایی را از نزدیک نظارت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، دیگو گارسیا سایان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از تاریخ 23 -27 اکتبر 2017 به لهستان سفر خواهد کرد تا تأثیر بحران قانون اساسی بر عملکرد دادگاه قانون اساسی کشور و پیامدهای اصلاح گسترده دولت در نظام قضایی را از نزدیک نظارت کند

 گزارشگر ویژه که نظارت بر استقلال قضات و وکلا را بر عهده دارد، می‌گوید: من قصد دارم جزئیات اصلاحات راجع به قانون حاکم بر دادگاه قانون اساسی که ضامن اجرای قانون اساسی است را بررسی کنم. قصد دارم گفت و گویی سازنده با دولت، در مورد اصلاحات قضایی که در حال حاضر در دست اقدام دارد، داشته باشم تا سازگاری آنها با استانداردهای بین المللی حقوق بشر مانند استقلال قوه قضائیه و اصل تفکیک قوا را ارزیابی کنم.

وی در سفر خود به لهستان، با مقامات دولتی و قانونگذاری، قضات، وکلا و دادستان دیدار خواهد کرد.

وی همچنین نمایندگان جامعه مدنی، دانشگاهی، سازمان ملل متحد، سازمان های منطقه‌ای و جامعه دیپلماتیک را ملاقات خواهد کرد.

گزارشگر ویژه روز جمعه 27 اکتبر یک کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه مشاهدات اولیه خود در پایان سفر برگزار خواهد کرد.

کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 12:00 به وقت محلی در مرکز اطلاعات سازمان ملل در شهر ورشو برگزار خواهد شد. او همچنین در ژوئن 2018 گزارشی جامع از یافته ها و توصیه های خود را به شورای حقوق بشر در ژنو ارائه می دهد.

 دیگو گارسیا سایان در ماه دسامبر 2016 به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد استقلال قضات و وکلا مشغول به کار شد. ساین قبلا قاضی دادگاه بین المللی حقوق بشر کشورهای آمریکایی برای دو دوره متوالی بود.

در دوره اول (2008-2009) به سمت معاون رئیس دادگاه و در دوره دوم (2009-2013) به عنوان رئیس دادگاه انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، او دارای تجربه طولانی مدت در زمینه حقوق بشر در ابعاد مختلف از جمله برای سازمان ملل متحد و سازمان کشورهای آمریکایی است.

گزارشگر ویژه همچنین نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد موافقت‌نامه‌های صلح السالوادور عضو منصوب شده توسط دبیرکل سازمان ملل متحد در هیئت مدیره سیستم اداری عدالت سازمان ملل متحد 2006 و مامور نظارت بر انتخابات عمومی گواتمالا (2007) از سوی سازمان کشورهای آمریکایی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha