• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96080100445
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در نشست با استاندار دیالی عراق:

مهمترین خواسته، تامین کامل امنیت زوار اربعین است

مهمترین خواسته، تامین کامل امنیت زوار اربعین است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: مهمترین خواسته ما از طرف عراقی تامین کامل امنیت زواری است که اربعین امسال از مرز خسروی تردد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در دیدار با استاندار و مسئولین استان دیالی عراق که امروز(اول آبان) در مرز خسروی صورت گرفت، راهپیمایی اربعین را بزرگترین همایش جهان اسلام دانست و افزود: خوشحالیم امسال استان کرمانشاه میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر اربعین خواهد بود.

با بیان اینکه امسال استان کرمانشاه توفیق میزبانی زوار اربعین را دارد، افزود: تردد زوار اربعین از مرز خسروی و عبور از استان دیالی فرصت خوبی برای پیشرفت و توسعه  دو استان است.

بازوند با بیان اینکه باید با همکاری دو استان تردد زوار را بگونه ای مدیریت کنیم که هیچ نگرانی وجود نداشته باشد، عنوان کرد: مهمترین خواسته ما تامین امنیت کامل زوار از منذریه تا بغداد است.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار انتقال بدون مشکل زوار از منذریه تا بغداد شد.

وی خاطرنشان کرد: در درجه اول امیدواریم هیچ مشکلی برای زوار پیش نیاید، اما باید مشخص شود اگر اتفاقی هم رخ داد، نحوه همکاری استان دیالی با ما چطور خواهد بود.

بازوند با اشاره به اینکه تمایل داریم بعد از اربعین هم تردد زوار از مرز خسروی در استان کرمانشاه به قوت خود باقی بماند، یادآور شد: این امر فرصت خوبی برای توسعه روابط دو استان است.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته مشترکی بین دو طرف برای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و... بین دو استان بعد از ایام اربعین شد.

مثنی التمیمی استاندار دیالی نیز در این نشست از روابط خوب بین دو استان کرمانشاه و دیالی عراق خصوصا طی چند سال اخیر یاد کرد و افزود: نمونه این همکاری خوب را در بازگشایی مرز مندلی دیدیم که امروز تاثیر مثبتی در منطقه داشته است.

وی بر لزوم گسترش تعاملات دو استان تاکید کرد و ادامه داد: مهمترین نمونه این همکاری و تعامل در برگزاری مراسم اربعین است.

التمیمی با بیان اینکه به شدت علاقمندیم مراسم اربعین با خیر و سلامتی و بدون مشکل برگزار شود، یادآوری کرد: خدمت به زوار اربعین مایه شرف ما است.

استاندار دیالی عراق از اندیشیده شدن تدابیر لازم برای تامین امنیت و امکانات مورد نیاز زوار خبر داد و عنوان کرد: ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین باعث می شود همه سطح امنیت، هماهنگی و مدیریت را در استان دیالی بشناسند و در همین راستا کمیته های متعددی تشکیل شده است.

استاندار دیالی عراق در پایان از کمک جمهوری اسلامی در تامین امنیت دیالی و همچنین پیگیری مسائل سیاسی منطقه قدردانی کرد.

 سرلشکر جاسم فرمانده پلیس و رئیس کمیته تامین امنیت دیالی عراق نیز اظهارکرد: تمام طرح های امنیتی ما و مکان استقرار نیروها مشخص است و فقط منتظر اعلام زمان هستیم.

وی با اشاره به مسیر حدود ۱۲۰ کیلومتری حرکت زوار در استان دیالی، افزود: تمام تدابیر برای تامین امنیت در این مسیر از منذریه تا بغداد اندیشیده شده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha