• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96080100453
  • منبع : نمایندگی سمنان

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان مطرح کرد:

تامین هزینه‌های اعتیاد عامل 65 درصد سرقت‌های خرد

تامین هزینه‌های اعتیاد عامل 65 درصد سرقت‌های خرد

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه درصد بالایی از متخلفین به موادمخدر اعتیاد دارند گفت: 65 درصد سرقت‌های خرد برای تامین هزینه‌های اعتیاد انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالله حسنی در جمع شرکت کنندگان در آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری، سهم پلیس آگاهی در ارتقاء احساس امنیت را بسیار مهم خواند و گفت: پلیس برای کشف جرایم به کارآگاهانی زبده با توان علمی بالا و دانش به‌روز شده نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه امنیت در شرایط کنونی کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: بی تردید پلیس از مهم ترین دستگاه ها در این راستا به شمار می‌رود. آگاهی از جمله مهم‌ترین پلیس‌ها در بدنه نیروی انتظامی است که سهم و نقش زیادی در امنیت و ارتقاء احساس امنیت دارد.

این مسئول انتظامی افزود: با توجه به آمار موجود، بسیاری از جرایم و معضلات ریشه در موادمخدر دارد به عنوان نمونه بالغ بر 65 درصد سارقان برای تامین هزینه‌های اعتیادشان دست به سرقت‌های خرد می‌زنند.

سرهنگ حسنی در همین خصوص گفت: این نکته نباید عامل نادیده گرفتن تلاش‌های کارآگاهان و ماموران پلیس آگاهی شود چرا که 80 درصد جرایم توسط این افراد کشف می‌شود.

وی عملکرد پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری مجرمان را بسیار چشمگیر خواند و گفت: استان سمنان در این خصوص در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت بهتری نسبت به نرخ کشوری دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با تغییرات سریع شرایط اجتماعی و رفتارهای پیچیده مجرمان، کارآگاهان پلیس نیز باید داشته‌ها و توانمندی های خود را به روز کنند.

وی برگزاری این آزمون‌ها را برنامه ای موثر در ارتقاء دانش و توان علمی کارآگاهان دانست و ضمن قدردانی از دست اندرکاران آن بر لزوم بروررسانی آگاهی‌های پلیس تاکید کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha