• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96080100460
  • خبرنگار : 71129

کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان روهینجایی در ژنو/سازمان ملل: پایان بحران روهینجاها بعید است

کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان روهینجایی در ژنو/سازمان ملل: پایان بحران روهینجاها بعید است

نهادهای بشردوستانه سازمان ملل به همراه هیات‌های عالی رتبه و رهبران گروه‌های حقوق بشری امروز (دوشنبه) کنفرانس یک روزه‌ای را با هدف جمع‌آوری کمک برای آوارگان روهینجایی در بنگلادش آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کنفرانس یک روزه در حالی برگزار شده که ۶۰۰ هزار مسلمانان روهینجایی از اواخر اوت سال جاری میلادی به دلیل بحران در میانمار و عملیات ارتش این کشور در استان راخین در غرب به سمت بنگلادش روانه شده‌اند.

نشست امروز در ژنو به میزبانی اتحادیه اروپا، دولت کویت و آژانس‌های هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه و آوارگان و مهاجرت سازمان ملل با هدف کمک به جمع آوری ۴۳۴ میلیون دلار درخواستی سازمان ملل برای تامین هزینه ها برای آوارگان روهینجایی برگزار شده است.

"مارک لوکوک"، رئیس دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به بحران بشری که مسلمانان روهینجایی در بنگلادش با آن روبرو هستند، اشاره کرد و گفت:‌ تمرکز اصلی در این کنفرانس بسیج منابع برای حفظ جان انسان‌ها است.

وی ادامه داد: بگذارید واضح بگویم؛ تامین مالی یکی از محدودیت‌های ما برای کمک به روهینجاهاست. ما به پول بیشتر برای تامین مایحتاج برای این آوارگان نیاز داریم. توجه بین الملل به روهینجا باید بیشتر شود. ما از دولت‌ها و شرکایمان در سطح بین الملل می‌خواهیم تا به آنچه که در این کنفرانس یک روزه اشاره می‌شود، توجه کنند.

مارک لوکوک اظهار داشت: بحران روهینجاها در میانمار بعید است که پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد، کشورهای عضو سازمان ملل باید راه حلی بیابند که به این بحران آوارگان خاتمه دهند.

سخنگوی رئیس دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز امروز گفت که تعهدات بین الملل از زمان آغاز بحران تنها ۲۶ درصد از آنچه که اعلام شده، بوده است.

سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل نیز گفت که از زمان آغاز بحران در میانمار و آوارگی مسلمانان روهینجایی در ۲۵ اوت سال جاری میلادی ۶۰۳ هزار روهینجایی به بنگلادش رفته‌اند. بیش از نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha