• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96080100521
  • خبرنگار : 71457

انور عشقی: آمریکا سفر السبهان به رقه را به دمشق اطلاع داده بود/توافقاتمان با روسیه زیاد است

انور عشقی: آمریکا سفر السبهان به رقه را به دمشق اطلاع داده بود/توافقاتمان با روسیه زیاد است

کارشناس استراتژیک عربستان اعلام کرد که اقدام وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس در سفر به مناطقی در شمال سوریه در چند روز اخیر یک اقدام تحریک آمیز علیه دولت سوریه و دیگر طرف‌ها نبود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انور عشقی، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه که نزدیک به نهادهای تصمیم گیرنده در ریاض است در مصاحبه تلفنی با خبرنگار اسپوتنیک گفت: اقدام ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس در سفر به مناطقی در شمال سوریه در چند روز قبل یک اقدام تحریک آمیز علیه دولت سوریه و دیگر طرف‌ها نبود چراکه این سفر با هماهنگی با آمریکایی‌ها انجام شده بود و آمریکایی‌ها نیز از قبل به سوری‌ها در خصوص این سفر خبر داده بودند.

وی افزود: هدف از این سفر اساسا مقدمه‌چینی برای مرحله بعد از برقراری صلح در سوریه بود و عربستان سعودی و برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس می‌خواهد که در روند بازسازی سوریه به ویژه شهر رقه مشارکت داشته باشند.

انور عشقی با بیان اینکه این سفر با همراهی یک ژنرال آمریکایی صورت گرفت، گفت: هیچ اظهاراتی از سوی دولت سوریه مبنی بر اینکه این سفر یک اقدام تحریک آمیز بوده است، مطرح نشد.

این مقام سعودی با اشاره به توافق نظر میان روسیه و عربستان پیرامون تمامیت ارضی سوریه در عین حال گفت که اختلافاتی نیز میان ریاض و مسکو پیرامون مساله سوریه وجود دارد.

انور عشقی خاطرنشان کرد: برخی از مسائل اختلافی میان عربستان و روسیه در مورد سوریه وجود دارد اما نقطه نظرات مشترک و همگرایی بسیاری نیز میان عربستان و روسیه درخصوص مساله سوریه و مساله بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور وجود دارد.

پیشتر "آمد سیدو" از مسؤولان ائتلاف نیروهای کرد سوریه گفته بود که یک مسؤول عربستانی سه شنبه گذشته به همراه یک کاروان آمریکایی به شمال سوریه برای بررسی بازسازی رقه سفر کرد.

وی گفت: ثامر السبهان به همراه ژنرال برت مک‌گورک، فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش به این منطقه سفر و با اعضای شورای مدنی رقه دیدار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha