• دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96080804634
  • خبرنگار : 71496

دومای روسیه: تا پایان سال جاری ارتش سوریه مرزهای شرقی را به کنترل خود درمی‌آورد

دومای روسیه: تا پایان سال جاری ارتش سوریه مرزهای شرقی را به کنترل خود درمی‌آورد

رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه اعلام کرد، ماموریت اصلی در عملیات نظامی روسیه در سوریه انجام شده و ارتش سوریه پیش تا پایان سال جاری میلادی کنترل مرزهای شرقی این کشور را در دست خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "تاس" روسیه، ولادیمیر شامانوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه در مصاحبه‌ای که امروز (دوشنبه) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان داشت، گفت: به طور کلی می‌توانم بگویم که اهداف اصلی عملیات نظامی روسیه در سوریه محقق شده‌اند و انتظار می‌رود ارتش سوریه بتواند تا پیش از پایان سال جاری میلادی کنترل مرزهای شرقی این کشور را دوباره در دست بگیرد و داعش به عنوان یک ساختار نظامی سازمان‌یافته ناپدید شود.

این مسئول روس افزود: بیش از یک میلیون شهروند سوری از زمان آغاز عملیات‌های نظامی روسیه در سوریه در سال ۲۰۱۵ تاکنون به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.

همچنین روزنامه "کومرسانت" چاپ روسیه به نقل از دو مقام نظامی نوشت، مسئولان روسیه در حال حاضر در اندیشه عقب‌نشینی بخشی از نیروهای روس و استحکامات نظامی‌شان از سوریه هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت، در سایه آزادی بیش از ۹۰ درصد از اراضی سوریه از کنترل تروریست‌ها ، دمشق دیگر نیازی به حمایت روسیه به میزان فعلی ندارد. هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده اما در صورتی که این امر محقق شود انتظار می‌رود که این کاهش شامل گروهی از جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه شود، در حال حاضر ده‌ها جنگنده روس و نیز تعدادی هلی کوپتر مدل کا ۵۲، می ۳۵ ام و می ۲۴ ب  و دیگر مدل‌ها در سوریه حضور دارند.

منابع یاد شده افزودند: احتمال دارد که بخشی از یگان‌های نظامی از جمله یگان‌های فنی و مهندسی از سوریه خارج شوند اما این تصمیم شامل حال نیروهای گارد تاسیسات در حمیمیم و طرطوس و یگان‌های پلیس نظامی و مشاوران نظامی نخواهد بود.

منابع مذکور ادامه دادند: دو سامانه موشک‌های اس ۴۰۰ که در حمیمیم و مصیاف مستقر هستند و سامانه موشک‌های اس ۳۰۰ بی ۵ که طرطوس را پوشش می‌دهد و نیز تعدادی سامانه پانتسیر اس ۱ که از آن برای دفاع هوایی کوتاه و میان برد استفاده می‌شود در سوریه باقی خواهند ماند، علاوه بر اینها پهپادهای روسی که از آنها برای کنترل مناطق کاهش تنش در ادلب، حمص، درعا و غوطه شرقی استفاده شده و تاکنون ۹۶ هزار ساعت پرواز داشته‌اند، باقی خواهند ماند.

این منابع تاکید کردند که در هر حال تصمیم نهایی در این زمینه با ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha