• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082112134
  • خبرنگار : 71588

برگزاری دوی ماراتن در بیروت با شعار "بازگشت حریری به لبنان" + تصاویر

برگزاری دوی ماراتن در بیروت با شعار "بازگشت حریری به لبنان" + تصاویر

لبنان امروز (یکشنبه) جهت اعلام همبستگی با سعد حریری و از بین بردن ابهامات درباره حضورش در خارج از کشور در بیروت شاهد دوی ماراتن بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، لبنان امروز شاهد برگزاری دوی ماراتن بیروت بود که با شعار "بازگشت سعد حریری به لبنان" در راستای اعلام همبستگی با وی و از بین بردن ابهامات در خصوص حضورش در خارج از کشور برگزار شد.

ده‌ها تن در این تظاهرات خواستار بازگشت حریری به کشور شدند.

آنها دست نوشته‌هایی در دست داشتند که در آن حمایت‌شان را از حریری اعلام کرده بودند.

محمد امین، یکی از رهبران جریان المستقبل وابسته به سعد حریری گفت: عملا جنگ منطقه‌ای واقعی به وجود آمده و این جنگ خطر واقعی بر منطقه است.

سیمون ابی رمیا، عضو فراکسیون "تغییر و اصلاح" خواستار شکستن حصر اعمال شده بر سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان و بازگشتش به کشور شد.

وی در یک مصاحبه تلوزیونی در حاشیه مشارکتش در  دوی ماراتن گفت: این رخداد ورزشی دلیلی بر این است که در لبنان هر اتفاقی که بیفتد اراده‌اش برای زندگی جریان دارد و این مسابقه پیامی برای کسانی است که نخست وزیر ما را بازداشت کرده‌اند، ما قطعا هستیم و سرمان بالاست و هیچ کس نمی‌تواند به کرامت ما لطمه وارد کند.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نیز پیشتر در دیدار با هیأتی از "جمعیت ماراتن بیروت" گفته بود: لبنان همراه خانواده، سیاستمداران و ورزشکارانش نمی‌تواند بپذیرد که نخست وزیرش در موقعیتی بر خلاف توافقات بین‌المللی و اصول روابط میان کشورها باشد.

در همین راستا، جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان در جریان سلسله تماس‌هایش با وزرای خارجه شماری از کشورهای دوست و مسؤولان بین‌المللی تصریح کرد: دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود استعفای سعد حریری قابل قبول نباشد.

باسیل خواستار کمک به لبنان به خاطر بازگشت امن و سریع حریری و اتخاذ تصمیماتی مناسب شد.

وی در ادامه تاکید کرد: لبنان همیشه به تمامی قوانین بین‌المللی پایبند است و به توافقنامه‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد و دخالت در امور کشورهای عربی را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha