• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96082212529
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون هلال‌احمر استان سمنان خبرداد:

آمادگی سمنان برای اعزام امدادگر و ارسال تجهیزات پشتیبانی به مناطق زلزله‌زده غرب

آمادگی سمنان برای اعزام امدادگر و ارسال تجهیزات پشتیبانی به مناطق زلزله‌زده غرب

ایسنا/سمنان معاون هلال‌احمر استان سمنان از آمادگی تیم‌های امدادی این استان برای اعزام به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: همچنین برای ارسال تجهیزات پشتیبانی به این مناطق آمادگی وجود دارد.

علی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بااعلام این خبر اظهار کرد: از شب گذشته دستور بارگیری یک سری اقلام پشتیبانی صادر و برای ارسال این تجهیزات آمادگی داریم اگرچه با توجه به وجود تجهیزات و امکانات متعدد در استان‌های معین و همجوار استان‌های زلزله‌زده بعید است نیازی به ارسال این امکانات به مناطق زلزله‌زده باشد.

وی از فراخوان و آماده‌باش تیم‌های واکنش سریع و امدادگران این استان خبر داد و افزود: امدادگران استان در صورت نیاز برای حضور در استان‌های غربی کشور آمادگی کامل دارند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه هلال‌احمر در استان‌های مختلف از امکانات بسیار خوبی برخوردار است تصریح کرد: جدا از خود استان‌های زلزله‌زده به نظر می‌رسد که استان‌های معین مناطق زلزله‌زده از ظرفیت لازم برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده برخوردارند و بعید است که نیاز به خدمات‌دهی دیگر استان‌ها باشد.

یحیایی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص احتمال در خواست این استان‌ها برای اعزام نیروهای امدادی گفت: در مرحله اول امدادرسانی و در شرایط فعلی نیاز چندانی به اعزام اکیب‌های امدادی نیست اما از آنجا که در مرحله دوم و در صورت تشکیل ستاد ممکن است نیازی به حضور استان‌های غیرمعین باشد، امدادگران ما در آماده‌باش هستند و چنانچه نیازی باشد به سرعت به مناطق هدف اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: آمادگی امدادگران و بارگیری اقلام مورد نیاز در چنین مواردی از وظایف ذاتی هلال‌احمر است.

به گزارش ایسنا، شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در سلیمانیه عراق بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha