• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96082212666
  • خبرنگار : 71263

افزایش قیمت‌های نفت به‌رغم احتیاط بازار

افزایش قیمت‌های نفت به‌رغم احتیاط بازار

بازار نفت روز دوشنبه در بحبوحه تداوم تنش‌ها در خاورمیانه و در شرایطی که افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا از آمادگی تولیدکنندگان این کشور برای افزایش تولید حکایت دارد، وضعیت محتاطانه‌ای پیدا کرد و قیمت‌ها تنها اندکی افزایش داشت.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۶ سنت نسبت به قیمت نهایی معاملات روز جمعه رشد کرد و به ۶۳.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت افزایش نسبت به معاملات روز جمعه، ۵۶.۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

به گفته معامله‌گران، قیمت‌های نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک که به کاهش قابل توجه عرضه اضافی در بازارهای نفت منجر شده، به خوبی مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

تنش‌ها در خاورمیانه نیز احتمال اختلالات عرضه را مطرح کرده است. بحرین اوایل هفته جاری اعلام کرد انفجاری که به دنبال یک آتش سوزی در خط لوله اصلی نفت این کشور در روز جمعه روی داد، حاصل یک اقدام خرابکارانه بوده است.

با وجود تنش‌ها در خاورمیانه و اجرای توافق کاهش تولید به رهبری اوپک، معامله‌گران به دلیل افزایش حفاری برای تولید جدید در آمریکا در پیش‌ بینی رشد بیشتر قیمت‌ها محتاط شده‌اند.

گروه خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد: شرکت‌های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر، ۹ دکل حفاری اضافه کردند که بزرگ‌ترین افزایش از ژوئن بوده و مجموعه دکل‌های حفاری را به ۷۳۸ حلقه رساندند. شمار دکل‌های حفاری معیاری برای سنجش میزان تولید آینده بوده و نسبت به سال گذشته که تنها ۴۵۲ دکل فعال وجود داشت بسیار بالاتر است و نشان می‌دهد صنعت نفت آمریکا با سطح قیمت کنونی نفت به راحتی فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید کنندگان نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تولیدشان را بیش از ۱۴ درصد افزایش داده و به رکورد ۹.۶۲ میلیون بشکه در روز رساندند. دورنمای افزایش تولید آمریکا، به کاهش قیمت معاملات نفت در روز جمعه منجر شد، در حالی که نفت اوایل هفته گذشته به بالاترین رکورد در بیش از دو سال گذشته صعود کرده بود.

در این بین، برخی از تحلیلگران هشدار دادند که هر دو قیمت پایه وست تگزاس اینترمدیت و برنت رشد بیش از حدی در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر داشتند که آنها را در معرض تصحیح نزولی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha