• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082313463
  • خبرنگار : 71516

رسانه‌های اسرائیلی؛

عربستان رهبری طرحی سیاسی برای به رسمیت شناختن اسرائیل را برعهده دارد

عربستان رهبری طرحی سیاسی برای به رسمیت شناختن اسرائیل را برعهده دارد

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که عربستان رهبری طرحی سیاسی را برعهده دارد که هدف آن حل درگیری‌های خاورمیانه و به رسمیت شناختن فراگیر اسرائیل از سوی اعراب است.

به گزارش ایسنا، روزنامه معاریو در گزارشی نوشت: رخدادهای اخیر مجددا بحث درباره ائتلافی را در خاورمیانه بر سر زبان‌ها انداخته که به اسرائیل امکان می‌دهد این هدف را همراه با کشورهای عربی "میانه رو" در منطقه برای تقویت اقدامات دارای منافع مشترک و تقویت جبهه جنگ محقق کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مساله ائتلاف بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این مساله مزایا و معایبی دارد که باید آن را شناخت. یکی از مشکلات مرکزی تلاش برای درک این مساله است که چه کشورهایی با این ائتلاف در ارتباط هستند. مساله دیگر درباره چگونگی کیفیت اجرای این ائتلاف و میزان ثباتش است.

این روزنامه در ادامه اشاره کرد: در طول چندین سال روابط سیاسی، نظامی و تجاری پیش بینی نشده‌ای با تعدادی از کشورهای عربی شکل گرفت که به عنوان مثال توافق صلح میان اسرائیل و مصر و بعدا با اردن است. همچنین براساس گزارشات روابط گسترده و غیررسمی میان اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گسترش یافته است.

معاریو نوشت: عربستان همچنین در سناریو دیگری موضع سیاسی خود را تغییر داده و تصمیم گرفت اسرائیل را به رسمیت بشناسد. عربستان اکنون طرح سیاسی را برای به رسمیت شناخته شدن کامل اسرائیل از سوی اعراب رهبری می‌کند.

معاریو در ادامه آورده است: اسرائیل بازیگر اصلی در منطقه است و منافع مشترکی با بیشتر کشورهای عربی "میانه رو" دارد. روابطی که شکل گرفته براساس منافع تجاری و اقتصادی است اما منافعی درباره آرامش سیاسی و بهبود اقتصاد کشورهای مختلف را نیز به همراه دارد. اسرائیل باید طرح را ادامه داده و ائتلاف‌های اقتصادی تجاری و حتی نظامی را با کشورهای سنی میانه رو در خاورمیانه تقویت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha