• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96082414212
  • خبرنگار : 71541

موفقیت یک بازی ایرانی در بازارهای بین‌المللی

بازی رایانه ای

یک بازی رایانه‌ای با یک گیم‌پلی ساده و در عین حال چالش‌برانگیز، توانسته در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی برنده عنوان‌های مختلفی شود و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

به گزارش ایسنا، بازی‌سازی محلی برای ارائه ایده‌هایی ناب و تکرارنشدنی است. جایی که بازی‌سازهای هر کشور می‌توانند با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ کشور خود آثاری خاص و متفاوت را خلق کنند. بازی «انگاره» که توسط مهدی بهرامی و با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی ساخته و از یکم آبان منتشر شده و شالوده معماهای آن را چالش‌هایی بر اساس هندسه شکل می‌دهد.

در این بازی مراحل انگاره تنها کاری که باید انجام داد، رسم الگوریتم‌های خواسته‌شده است. البته جدا از گیم‌پلی که بازی ارائه داده، سایر بخش‌های آن یعنی گرافیک و موسیقی نیز باعث شده‌اند تا مخاطب لذت بیش‌تری از این اثر ببرد. استفاده از نقوش اسلیمی و موسیقی سنتی در بازی باعث شده تا ایرانی بودن بازی به چشم بیاید. موضوعی که قطعا به شناخته‌تر شدن کشور ما در نگاه بازی‌بازهای خارجی و همین‌طور آشنا شدن آن‌ها با هنر و فرهنگ ما کمک خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها از این بازی به عنوان سفیر فرهنگی صنعت بازی‌سازی ایران نام می‌برند. این بازی پیش از انتشار عنوان بهترین بازی فرهنگی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، بهترین طراحی بازی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، برنده مسابقات IGF سانفرانسیسکو، کاندید جشنواره بین‌المللیIndieCade  در لس‌آنجلس، خلاقانه‌ترین بازی TGC و کاندید Sense of Wonder Night توکیو را بدست آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.