• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96112715230
  • خبرنگار : 71467

شرایط پیش فروش سکه جذاب شد/حداقل سود ۳۰۰هزار تومان

شرایط پیش فروش سکه جذاب شد/حداقل سود ۳۰۰هزار تومان

به دنبال نوسان بازار ارز و ارائه بسته سیاستی بانک مرکزی به منظور کنترل بازار، شرایط ویژه‌ای برای پیش فروش سکه تعیین شده است. براین اساس قیمت قطعی شده و خریدار می تواند از سود و بازده بالاتری در قیاس با شرایط قبلی برخوردار شود.

به گزارش ایسنا، بعد از این‌که نوسان بازار ارز طی هفته‌های اخیر شدت گرفت و قیمت‌ها روند صعودی طی کرد، بانک مرکزی یکی از راهکارهای خود برای جذب نقدینگی در بازار را پیش فروش سکه انتخاب کرد؛ به طوری که از حدود ۱۰ روز پیش از کانال بانک ملی پیش فروش را آغاز کرد ولی شرایط به گونه‌ای بود که آمارها نشان از استقبال چندانی نداشت، چرا که قیمت‌ها قطعی نبود و نمی‌توانست بازده مناسبی برای خریدار داشته باشد.

اما به تازگی  بانک مرکزی بسته جدیدی با سه سیاست به منظور کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داده که از روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه اجرایی می‌شود. یکی از سیاست‌های تعیین شده پیش فروش سکه تحت شرایطی خاص است که متفاوت از روال پیش فروش قبلی انجام می‌شود.
در شرایط جدید متقاضیان می‌توانند سکه را براساس قیمت قطعی پیش خرید کنند؛ به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای سررسید شش ماهه و همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای سررسید یک ساله خواهد بود. در این حالت در زمان سررسید هرچه اختلاف بین قیمت بازار و نرخ‌های کنونی  باشد، سود خریدار است. اکنون با توجه به اینکه قیمت سکه بالای یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان است خریدار از هم اکنون حداقل ٣٠٠ هزار تومان سود می‌برد و این در حالی است که پیش بینی ها نشان از رشد قیمت سکه تا سال آینده بیش از نرخ های موجود دارد؛ بنابراین سودی بالاتر از آنچه که در شرایط قبلی برای پیش فروش تعیین شده بود می تواند  نصیب خریدار شود.
در پیش فروش قبلی که حدود دو هفته پیش در بانک ملی شروع شده قیمت‌ها قطعی نبود؛ یعنی خریدار در زمان ثبت نام یک میلیون تومان پرداخت می‌کند و در سررسید شش ماهه و یک ساله سکه را تحویل می‌گیرد؛ به طوری‌که در شش ماهه، چهار درصد و یک ساله، ۹ درصد تخفیف براساس قیمت تحویل به خریدار تعلق می‌گیرد و خربدار باید اختلاف قیمت سکه از یک میلیون تومانی که در زمان ثبت نام پرداخت کرده را به بانک بپردازد و تسویه بر اساس نرخ روز انجام شود.
شرایط جدید پیش فروش سکه که با قیمت‌های قطعی  و در بسته سیاست ارزی تعیین شده به طور همزمان با پیش فروش قبلی که قیمت قطعی نداشت از فردا در بانک ملی آغاز می‌شود و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
همزمان با دو حالت پیش فروش، حراج سکه هم که از دو ماه پیش در بانک کارگشایی شروع شده بود همچنان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۷ ۱۳:۱۶

از فردا اغاز میشه!!!؟ از کجا میگید؟ سایت بانک مرکزی که هنوز چیزی اعلام نکرده.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۷ ۱۴:۵۳

دارن ملتو دلال بار میارن. حالا از فردا همه هجوم میارن برای خرید سکه و صد تا صدتا اسم می نویسن. واقعا جای تاسف داره که بجای سازندگی و تولید وقت و عمر مردم صرف چنین کارهایی میشه.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۶

خوب تولید که فعلا نمی‌صرفه کسی دنبالش بره اگه این طرح هم نباشه همه تو صف بودن برای خرید دلار که قیمت سر به فلک میکشه و پول ملی فقط در 4 ماه 25درصد ارزشش رو از دست داد حالا اگه این طرحها هم نباشه که همون 75درصد باقیمانده ارزش پول ملی هم ممکنه به زیر50 و حتی کمتر برسه

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۷ ۱۸:۵۲

اگر قرار باشد که سکه ۱۶۰۰ بماند که طرح شکست خورده. این طرح قرار است که نرخ سکه را پایین بیاورد نه این که بیت المال را به حراج بگذارد‌.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۷ ۱۸:۵۲

جسارتا این وسط یه مشکلی کوچیکی هست اگر اجازه بدهید بنده عرض کنم : مالیات بر ارزش افزوده چی شد تکلیفش را همین الان روشن کنید .

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۰

اگربانک اختیار فسخ قرارداد و دریافت اصل پول وسودمتعارف را درهر زمان به مشتری بدهدجذابترمیشود