• شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97021507730
  • خبرنگار : 71467

بعد از بسته شدن سر رسید ۱ و ۳ ماهه

پیش فروش شش ماهه سکه تمام شد

پیش فروش شش ماهه سکه تمام شد

از امروز (شنبه) و با دستور بانک مرکزی پیش فروش سکه در سررسید شش ماهه نیز بسته شده است.

به گزارش ایسنا، از اواخر فروردین ماه سال جاری و همزمان با تحولاتی که در بازار ارز ایجاد و سیاست جدید ارزی به مرحله اجرا درآمد، نحوه پیش فروش سکه نیز تغییر کرد و از دو سررسید شش ماهه و یک ساله به هفت مرحله افزایش یافت. بر این اساس نرخ ها در سر رسیدهای جدید از این قرار شد که سکه تحویل یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان.

با این حال در فاصله کمتر از دو هفته از اجرایی شدن روند جدید پیش فروش سکه، بانک ملی از ثبت نام سررسید یک ماهه خودداری کرد و دلیل این موضوع نیز پر شدن ظرفیت اعلام شد. چندی نکشید که سررسید سه ماهه نیز متوقف و در پنج سررسید دیگر ادامه پیدا کرد. تا اینکه امروز در شعب بانک ملی ثبت نام برای پیش فروش شش ماهه نیز متوقف شده است.

پیش از این مدیران بانک مرکزی دلیل توقف را پر شدن ظرفیت تعیین شده برای پیش فروش اعلام کرده و گفته بودند که با توجه به اهمیت تعهداتی که برای تولید سکه‌های پیش فروش وجود دارد باید در تولید و توزیع آن کیفیت سکه‌های تولیدی و اعتماد مردم به سکه بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته از این رو با توجه به محدودیت‌هایی که در خط تولید سکه‌های طلا در ضرابخانه وجود دارد، سررسیدهایی که ظرفیت آنها پر می‌شود، متوقف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۱۵:۲۴

خب الان که اینطوری یه نقدینگی وحشتناکی رو خود دولت وارد جامعه می کنه. ملت سکه گرفتن 1590000 الان شده تو یک ماه 2060000

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۱۹:۴۹

جدا اگر اینطوری فکر می کنیدمعلومه اطلاعات اقتصادی ضعیفی دارید بالا و پایین رفتن قیمتها روی حجم نقدینگی بی تاثیره اتفاقا فروش سکه ( قیمتش مهم نیست) توسط دولت یعنی جمع آوری بخشی از نقدینگی و کاهش شدت تورم

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۲۱:۱۱

دمت گرم

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۶ ۱۰:۳۷

دولت خودش گفته این طرح و برای کاهش قیمت سکه داره اجرا میکنه نه که افزایش پیدا کنه.......بعد جناب اقتصاد دان میشه بگید حالا که این نقدینگی جمع شده و ظرفیتشون هم پر شده چرا تورم بیشتر شده؟

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۱۷:۳۸

من هم میخوام سکه شش ماهه بگیرم

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۱۷:۵۷

سكه دو ميليون و 125 هزار تومان را هم رد كرد . اگه صلاح دونستيد يه گزارش تهيه كنيد !!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۶ ۰۹:۵۹

بدبخت ملت که بازیچه هستند. بدبخت کارمند که به قران حقوق می گیرد و به دلار خرج می کند. بدبخت زن سرپرست خانواده بدبخت مردی که جلو زن و بچه اش شرمنده است . و خوشبخت تمام انسان نماها.

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۶ ۱۱:۱۰

ای کاش یخورده به فکر کسایی که بابت طلاق همسر دارن سکه پرداخت میکنن ؛ بودین

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۶ ۱۳:۲۱

آقا کسی هست توضیح بده این قیمت ها یعنی چه ؟ دولت این مبالغ رو به عنوان ودیعه میگیره خب اگه مثلا دو سال بعد قیمت سکه شد 4 تومن مابه التفاوت اون چقدر میشه !؟

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۷ ۰۰:۰۸

... وقتی میگن تضمین میشود یعنی همان قیمت چه ارزان چه گران شود میدهند افتاد۰اگر گران نشد میتوانی پولت راکامل پس بگیری بهترازاین میخوای۰ یک کم فکرت بکار بنداز۰۰۰

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۴

تورم ناشی از موانع تولیده نه حجم پول و این جور سیاست های انقباضی فقط تورم رو افزایش میده و مشکل رکود رو دوچندان میکنه مشکل اقتصادی کشور اولا تورم نیست بلکه رکود هست و ثانیا تورم به دلیل ورشکستگی هزاران کارگاه تولیدی و موانع تولید هست اقتصادی که رکود شدید داره سیاست انقباضی میخواد چیکار اونم سیاست انقباضی اشتباه