• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97032511657
  • منبع : نمایندگی قزوین

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

«فطر» گشایشی برای بازگشت به فطرت اصیل انسانی است

«فطر» گشایشی برای بازگشت به فطرت اصیل انسانی است

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مسلمانان با یک ماه روزه‌داری گل‌های ارزشمندی را در وجودشان رویانده و به فطرت اصیل خود باز برمی‌گردند و فطر به معنای بازگشت به فطرت اصیل انسانی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید فطر که باشکوه بسیار در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بدی‌ها و خوبی‌ها را در فطرت انسان‌ها قرار داده و انسان‌ها به‌خوبی نسبت به آنچه می‌کنند آگاه هستند.

وی ادامه داد: ممکن است انسان گاه در پیچ‌وخم زندگی فطرتش دستخوش تغییر قرار بگیرد و بدی‌ها در منظر او زشتی‌اش را از دست بدهد لذا خداوند ماه رمضان را برای بازگشت به فطرت پاک انسانی قرار داده است.

عابدینی تصریح کرد: مسلمانان با یک ماه روزه‌داری گل‌های ارزشمندی را در وجودشان رویانده و به فطرت اصیل خود باز برمی‌گردند و فطر به معنای بازگشت به فطرت پاک انسانی است.

این مسئول یادآور شد: مهم‌ترین دستآوردها و ره‌آوردهای ماه رمضان را می‌توان انس با قرآن کریم، دعا و مناجات و راز و نیاز با خداوند، توبه و بازگشت به خدا و جبران گناهان و خطایا نام برد.

وی افزود: وحدت و همدلی بین آحاد ملت در این ماه بیشتر می‌شود و مردم باهم نزدیک می‌شوند، از سوی دیگر سلامت جسمانی و نشاط در کنار آرامش روحی در وجود افراد نصیبی است که خداجویان در این ماه مبارک به دست می‌آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که در ماه رمضان درب‌های بهشت به روی افراد باز می‌شود و شیطان در غل و زنجیر است، تصریح کرد: از خداوند خواهان آن هستیم که درب‌های بهشت بسته نشود، از این‌رو برای رسیدن به این منظور باید کاری کرد که ره‌آوردهای ماه رمضان برای ما باقی بماند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی افزود: امسال کشاورزان دچار خساراتی براثر سرما شده‌اند، از این‌رو مسئولان باید برای جبران به‌موقع و سریع این خسارات اقدام کنند.

امام‌جمعه قزوین گفت: بکوشیم به فقرا رحم کرده و از اموال خود حقی را با عناوینی چون زکات و امثال آن برای نیازمندان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در روز جهانی بیابان‌زدایی باید بسیج عمومی جهانی برای بیابان‌زدایی شکل بگیرد تا گرفتاری‌ها و مصائب ناشی از آن را مسدود کنیم.

عابدینی تصریح کرد: در استان قزوین نیز این مسأله وجود دارد، از این‌رو باید مردم از اقدامات منجر به بیابان‌زایی دور شده و به بیابان‌زدایی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این هفته سالروز عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر به‌علت نداشتن شجاعت و کفایت لازم برای ریاست جمهوری قرار دارد، از این‌رو از خداوند می‌خواهیم تا همه‌کسانی که توان و شجاعت و اقتدار لازم را برای پاسداری از خون شهدا و جمهوری اسلامی ندارند را از نظام اسلامی دور کند.

امام‌جمعه قزوین بابیان این‌که در سالی که گذشت تحول وعده‌های خدا را در نشان دادن پیمان‌شکنی دشمنان شاهد بودیم، گفت: امروز دشمنان درصدد هستند تا FATF  را بهانه‌ای برای به‌زحمت انداختن ما قرار دهند و آن را بر کشور ما تحمیل کنند.

وی ادامه داد: مسئولان باید با تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌ها، امکانات و سرمایه‌های انسانی موجود بر مشکلات فائق آمده و در قصه  FATF مانند برجام وقت و انرژی ملت و کشور را بیهوده صرف نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم باید در رأس کارهای مسئولان باشد، چون حقوق آن‌ها در صورتی مشروع است که برای مردم خدمت کنند.

عابدینی با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: ورزشکاران سفیران کشور ما در مسابقات بین‌المللی هستند که امیدواریم در این میادین به‌خوبی ایفای نقش کرده و موفق ظاهر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha