• شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98031104851
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۱ خرداد بخوانید؛

پایان بررسی پرونده"حالت منفرد"/انجام تدارکات انتخاباتی/جزییات مراسم سی‌امین سالگرد امام(ره)...

پایان بررسی پرونده"حالت منفرد"/انجام تدارکات انتخاباتی/جزییات مراسم سی‌امین سالگرد امام(ره)...

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات جعبه سیاه پرونده «بابک زنجانی»، "کاهش تنش"موضع بغداد در رابطه با واشنگتن - تهران، ختم رسیدگی به پرونده جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی، جزییات مراسم سی‌امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، یازدهم خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در اطلاعیه ای اعلام کرد: مراسم سی‌امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) روز سه شنبه با سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می شود.

همچنین محمدعلی انصاری طی سخنانی در نشست رسانه‌ای ستاد بزرگداشت امام راحل که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: هیچ‌چیز مانند وحدت و هم‌افزایی جامعه نزد امام مورد تاکید نبود و هیچ‌چیز به اندازه اختلاف،امام را آزرده نمی‌کرد؛ پس هر فردی به هرشکل، اختلاف‌افکنی کند دشمن امام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم با اشاره به توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب احیا و ترویج مکتب سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی را وظیفه یاران و شاگردان امام (ره) دانست و گفت: علاوه بر یاران و شاگردان امام (ره) آحاد مختلف مردم نیز نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت احیا و ترویج اندیشه امام شانه خالی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه‌ حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون را تبریک و تسلیت گفتند و از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسئلت می‌کردند.

تاکیداتی بر بیانات رهبری در رمضان امسال

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه خوب دیده شدن پدیده، رویکرد عالمانه و مشفقانه برای اصلاح و رعایت اخلاق از مهم‌ترین شاخص‌های نقد است، گفت: اگر نقد ابزاری برای تسویه حساب باشد، می‌تواند به جامعه آسیب جدی بزند.

در همین رابطه قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره بهترین شیوه برای بیان نقد و ضرورت فاصله گرفتن از نقدهای غیر حرفه‌ای، گفت: جنجال و شعار در نقد کارشناسی و سازنده معنایی ندارد، نقد هرچقدر که صادقانه تر باشد نتیجه مؤثرتری خواهد داشت.

اصغر سلیمی، عضو فراکسیون امید مجلس هم درباره نقش دانشگاهیان برای ایستادگی در برابر جریانات یاس‌آفرین در جامعه گفت: دانشجو همواره نباید به هیچیک از جریانات سیاسی وابسته باشد بلکه دانشگاهیان باید با بی‌طرفی تحلیل‌های آزادی داشته و اجازه سوءاستفاده جریان‌های یاس‌آفرین از مسائل را ندهند.

همچنین سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه اهداف نظام ما با مقصود آمریکایی‌ها جور در نمی‌آید، گفت: متاسفانه آمریکا خود را کدخدا می‌پندارد. مذاکره با آمریکا وقت تلف کردن و نتیجه ساده دیدن مسائل است. مذاکره با دولت زورگویی مثل ترامپ یک سم مضاعف است.

***

رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان، با بیان اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی، تاریخی، ادبی، اعتقادی و زبان مشترک، پیوستگی زیادی با هم دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا مناسبات تهران - دوشنبه در بخش‌های مختلف در راستای منافع دو ملت و تعمیق دوستی‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تدارک لازم برای راه‌اندازی سامانه ساماندهی و یکپارچه‌سازی تبلیغات انتخاباتی در حال انجام است.

همچنین عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون با تغییر قانون تشکل‌ها و احزاب سیاسی بخشی تشکل‌های صنفی و انجمن‌هایی که فعالیت داشتند اما بحث سیاسی نداشتند با مشکلات عدیده ای روبرو شدند تصریح کرد که با اصلاحیه قانون احزاب تکلیف بیش از ۷۰۰ تشکل روشن شد.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور هم شرایط شکل‌گیری و فعالیت ائتلاف‌های سیاسی را تشریح کرد،  گفت: راه اندازی ائتلاف‌های سیاسی از سوی تعدادی از احزاب شناسنامه دار و با اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی انجام می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی نیز گفت مجلس تا اجرای دقیق قانون افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸، موضوع را پیگیری می‌کند و به مردم گزارش می‌دهد.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه درباره امکان تحقق پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان درباره امضای تعهدنامه عدم تجاوز میان ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار کرد: شرط لازم و اساسی اجرایی شدن این پیشنهاد، استقبال عملی سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از چنین ابتکاری است.

پایگاه خبری دیلی بیست در گزارشی مدعی شد که  در پی افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن چند تن از مقام‌های دولت باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در تماس‌های خود با مقامات دولت ایران، شامل محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه از تهران خواسته‌اند تا وارد بازی با رئیس جمهور ترامپ نشود و خونسردی خود را حفظ کند.

محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق اعلام کرد که موضع عراق در رابطه با تنش به وجود آمده میان تهران و واشنگتن واضح و روشن است و آن تلاش برای کاهش تنش و ممانعت از وقوع جنگ در منطقه است.

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «علیرضا زیبا حالت منفرد» معروف به جعبه سیاه پرونده «بابک زنجانی» صبح امروز(شنبه) ۱۱ خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب  به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه قاضی صلواتی از  وکلای شرکت نفتی HK  خواست با حضور در جایگاه توضیحات خود را ارایه کنند. قاضی صلواتی در پایان ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «علیرضا زیبا حالت منفرد» معروف به جعبه سیاه پرونده «بابک زنجانی»، ختم دادرسی را اعلام کرد و گفت: دادگاه در مهلت قانونی حکم را صادر خواهد کرد.

امروز همچنین اولین جلسه دادگاه مرد درفش به دست فردی که در خیابان با جسم تیزی به زنان آسیب می‌زد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با حضور شاکیان برگزار شد. آخرین روزهای مهر ماه سال گذشته تعدادی از زنان و دختران شرق تهران توسط یک موتورسوار مورد حمله قرار گرفته و با شیء تیزی مجروح شدند و با گزارش این اتفاق مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و سرانجام پس از بررسی‌های تخصصی شبانه روزی عامل این حمله‌های دیوانه وار شناسایی و دستگیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha