• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98120504121
  • خبرنگار : 71214

ورود کرونا توسط شرکت ماهان و سازمان هواپیمایی تکذیب شد

ورود کرونا توسط شرکت ماهان و سازمان هواپیمایی تکذیب شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اتهام ورود ویروس کرونا توسط شرکت هواپیمایی ماهان و سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: این ادعا کارشناسی و منصفانه نیست.

به گزارش ایسنا، رضا جعفرزاده درباره طرح مباحثی که شرکت‌های هواپیمایی از جمله ماهان و سازمان هواپیمایی را متهم ردیف اول ورود ویروس کرونا به کشور می‌دانند، اظهار کرد: در مواقع حساس و مهم چون موضوع ویروس کرونا نه سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم‌گیر بلامنازع است و نه هیچ ایرلاینی اجازه پرواز پیدا می‌کند.

وی افزود: علی رغم صدور اطلاعیه‌های متعدد در خصوص تعلیق پروازها به چین و اینکه هیچ پرواز مسافری به آن کشور انجام نمی‌شود بارها شاهد مسائلی چون ادامه پروازهای ماهان و اتهام ورود ویروس کرونا توسط این شرکت در فضای مجازی بوده‌ایم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: حال آنکه به روشنی گفته شده است، پس از جلسه راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تصمیم در خصوص تعلیق پروازها، تکالیفی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری گذاشته شد که می‌توان به بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و انجام چند پرواز باری اشاره کرد که با تصمیم مسئولان، نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه براساس دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی صورت گرفت.

جعفرزاده گفت: اینکه در تعبیر و تفسیرها و در بعضی فضاهای رسانه‌ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی به کلی نادیده گرفته می‌شود، جای سوال دارد.

بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی وی افزود: با اینکه اظهارنظرهای پزشکی در حیطه وزارت بهداشت و تصمیمات آن مجموعه است و همانطور که مکررا توصیه شده برای دوری از قضاوت‌های نادرست، اخبار و اطلاعات را از منابع مربوطه دنبال کنیم، لازم است تاکید شود هواپیمایی ماهان تاکنون در چارچوب تصمیمات دولت و وزارت بهداشت و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری عمل کرده و نظارت‌های صورت گرفته نیز براساس دستورالعمل‌های تعیین شده بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۷:۰۵

مرجع مستقل باید اظهارنظر بکند نه سخنگوی ماهان...!!! این اولین پایه شفافیت است.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۲۲:۴۵

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته نه سخنگوی ماهان..

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۳۷

خیلی دروغ شنیدیم این مدت یکم سخته باورش

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۲۲:۵۳

توی سایت flightradar24 که نگاه کنید، می بینید که کشورهای دیگه هم هنوز پروازهایی به چین دارند. بالاخره نمیشه که پرواز ها رو سفر کرد. الان مگه مردم توی همین تهران، دیگه برای هیچ کاری از خونه خارج نمیشن؟