• سه‌شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99012614836

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد

کشف و معدوم‌سازی ۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان کرمان در نوروز ۹۹

 کشف و معدوم‌سازی ۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان کرمان در نوروز ۹۹

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از کشف و معدوم‌سازی ۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم، در جریان بازرسی تیم‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان کرمان در ایام نوروز خبر داد.

دکتر "حسین رشیدی" در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: این مقدار فرآورده خام دامی در مدت زمان طرح تشدید نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشته، در جریان بازرسی های تیم‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان، کشف، ضبط و امحا شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه در هر شرایطی، به ویژه بحران شیوع کرونا یکی از اولویت های اصلی دامپزشکی می باشد که در سایه نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره کل محقق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اعلام حساسیت دو چندان نظارت های بهداشتی کارشناسان در شرایط کنونی گفت: در پی انتشار و شیوع ویروس کرونا، این اداره کل پروتکل های نظارتی در خصوص ارتقای بهداشت فردی افراد شاغل و استفاده از وسایل حفاظت فردی، کنترل بهداشت محیط و همچنین گند زدایی و نظافت و شستشوی لوازم و سطوح در انواع مراکز عرضه فرآورده های خام دامی( واحد های صنفی عرضه گوشت و مرغ و ... ) مراکز بسته بندی و قطعه بندی و سرد خانه هاو ... را تشدید کرده است.  

رشیدی اذعان کرد: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف فرآورده های خام دامی در ایام نوروز، توسط کارشناسان نظارت این اداره کل با رعایت کامل شرایط و ضوابط بهداشتی در قالب ۵۱ اکیپ، مجموعا بیش از  ۸۰۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش فراورده خام دامی، کشتارگاه و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی ، رستوران ها و ... صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زمان اجرای این طرح، ۱۷ مورد نمونه برداری از فرآورده های خام دامی صورت پذیرفته است، با تاکید بر برخورد با مراکز متخلف، افزود: در جریان بازرسیهای این ایام  ۲۵ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۰ واحد پلمپ و تعطیل  و  با  ۲۹ خودرو عرضه کننده فراورده های خام دامی غیرمجاز برخورد گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان همواره با نظارت های مستمر خود با افرادی که امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می اندازند،قاطعانه برخورد می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha