• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99022820233
  • خبرنگار : 71623

سازمان حمایت اعلام کرد

مصرف کنندگان به اعتبار گارانتی خودروهای صفر کیلومتر توجه کنند!

مصرف کنندگان به اعتبار گارانتی خودروهای صفر کیلومتر توجه کنند!

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای به خریداران هشدار داد که در هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر از بازار آزاد به وضعیت اعتبار گارانتی خودرو توجه کنند.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده که "با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل عرضه خودروهای صفرکیلومتر به مصرف کنندگان واقعی و ضرورت جلوگیری از احتکار و سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در سودجویی از شرایط بازار، خریداران لازم است در هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر از بازار آزاد به وضعیت اعتبار گارانتی خودرو توجه کنند".

در توضیح دلیل این هشدار هم گفته شده که "مطابق بررسی‌های انجام شده درگشت‌های بازرسی از پارکینگ‌های سطح کشور برخی محتکران به قصد سودجویی اقدام به نگهداری طولانی مدت خودرو ها کرده‌اند که مطابق تصمیم ستاد تنظیم بازار، در صورت عدم مراجعه این خودروها برای ارایه سرویس اولیه، گارانتی آن‌ها لغو میشود".

همچنین در پایان یادآوری شده که "مصرف کنندگان پس از تحویل خودروی صفر کیلومتر از شرکت‌های خودرو ساز لازم است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تحویل برای انجام سرویس اولیه مراجعه کنند و خودروهایی که در بازه زمانی مشخص شده برای سرویس اولیه مراجعه نکند، گارانتی خودرو آنها از درج اعتبار ساقط خواهد شد و خودرو سازان هیچگونه خدماتی در قالب گارانتی به خودروهای مذکور ارائه نخواهند داد".

در پی افزایش قیمت نجومی در بازار خودرو در نهایت در جلسه روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد و قیمت محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد افزایش یابد و قیمت خودرو در کف بازار هم شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود، برای مثال هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد. همچنین متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد. در تازه‌ترین خبرها هم وزارت صمت اعلام کرد که پارکینگ ها حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۲:۳۵

بنده یک کوییک آر تحویل گرفتم به مبلغ 140 میلیون بعد از رسیدن به منزل دیدم قفل مرکزی کار نمیکنه و دنده عقب هم بد جا میره البته تو نمایندگی اوکی بود با نمایندگی تماس گرفتم گفتند امروز پنجشنبه هست شنبه بیارید بماند دو روز بدلیل قفل نشدن درب ها نگهبانی دادم شنبه صبح رفتیم نمایندگی گفتند تا به کیلومتر 1000 نرسیدی نمیتونیم رایگان کاری براتون بکنیم گفتم من تا 1000 کیلومتر باید نگهبانی بدم !! گفتند برو مغازه بغلی 100 هزار کارت بکش تا برات یکاریش کنیم خلاصه کارت رو کشیدم و بعد از پنج دقیقه ماشین رو تحویل دادن و گفتد دنده عقب درست شد و مشکل قفل هم درب صندوق عقب خراب هست و یه جوری درستش کردیم فقط باید محکم درب رو ببندی . بعد از یک هفته کارکردن با خودرو قسمت شد با دنده 5 حرکت کنیم که دیدم جا نمیره با دنده 4 رو دور موتور 3500 به بالا هم ماشین ریپ میزنه مجدد وقت گرفتم و رفتم به نمایندگی گفتند زیر 1000 کیلومتر اومدی و هزینه اش رو باید بدی زنگ زدم سایپا مرکزی گفتند نه نباید هزینه بدی شما گارانتی هستی مجدد نمایندگی گفت برای تعویض قطعه شما گارانتی هستی ولی تعمیر قطعه شاملش نمیشه زنگ زدم سایپا اون ها هم تایید کردند خلاصه خودرویی صفر ما تو دو هفته کلی خراب شد کلی وقت هدر دادیم و کلی هم هزینه کردیم خداسر هیچکس نیاره نمایندگی سایپا ( طاهرخودرو ) در شهریار کد 1157

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۶ ۱۲:۳۱

دقیقا کویکک بنده هم دنده عقب جا نمیخورد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۸ ۲۱:۱۱

پارس ال ایکس 1400 گرفتم بعد یه هفته استارت نمیخوره و ماشین و خوابوندن تا دردش و پیدا کنن همش دارند خودرو تحویل میدن کیفیت و فدای کمیت کردند .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۴:۵۶

فقط دنبال این هستند یک راهی پیدا کنند و گارانتی را باطل کنند تا گندی که زدند را گردن نگیرند

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۵

باتری خراب گذاشتن رو ۲۰۷ صفر، کارشناسشون هم تایید میکنه که باتری خرابه تو دفترچه هم نوشته ولی میگن کارکرد پایین شامل گارانتی نمیشه. .