• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99023021420
  • خبرنگار : 71516

با بیان اینکه اسرائیل خواهان کل فلسطین است

دبیرکل جهاد اسلامی: حزب‌الله لبنان از مقاومت فلسطینی حمایت همه‌جانبه می‌کند

دبیرکل جهاد اسلامی: حزب‌الله لبنان از مقاومت فلسطینی حمایت همه‌جانبه می‌کند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر اینکه تمام شهرهای اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت است، گفت که حزب الله لبنان از مقاومت حمایت همه‌جانبه به عمل می‌آورد.

به گزارش ایسنا، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شبکه خبری المیادین گفت: آنچه که در معامله قرن بوده ترسیم یک واقعیت بر روی خاک فلسطین است چراکه الحاق کرانه باختری یک واقعیت است به این دلیل که از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال است. پروژه صهیونیستی بر این اساس است که کرانه باختری مرکز این پروژه در منطقه باشد. واقعیت امروز این است که پروژه اسرائیل خواهان کل فلسطین است. یک فلسطینی راستگو باید بگوید که اسرائیل فلسطین را اشغال کرده است. ما باید با این مسئله روبرو شویم.

وی افزود: اسرائیل تنها یک حکومت خودگردان به فلسطینی‌ها پیشنهاد داده است. تشکیلات خودگردان که اوضاع کرانه باختری را اداره می‌کند کمتر از یک حکومت خودگردان است.

نخاله گفت: هماهنگی میان گروه‌های مقاومت در داخل فلسطین نیاز به تلاش و تفاهم بیشتری دارد. برخی گروه‌های فلسطینی با کشورهایی هم‌پیمان هستند که آماده عادی‌سازی روابطشان با اشغالگران اسرائیلی هستند. نمی‌خواهیم این توهم را داشته باشیم که اعراب از ما حمایت می‌کنند. اعراب باید تدابیر عملی اتخاذ کنند که میزان حمایتشان از مردم فلسطین را نشان دهد.

وی تأکید کرد: شکست برای مردم فلسطین تا زمانی که خارج از سرزمین‌های خود است، ادامه دارد. ما هنوز هم در همان شرایط "یوم النکبة"(روز شکست) زندگی می‌کنیم.

نخاله گفت: مقاومت تنها گزینه برای مردم فلسطین است و مردم فلسطین باید تا زمان تحقق دستاوردهای جدید به مقاومت ادامه دهند. تمام شهرهای اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت است. مقاومت فلسطین و مقاومت در منطقه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. در غزه مقاومت دژ مستحکمی دارد. اسرائیل اگر به غزه حمله کند ما پاسخ جدی می‌دهیم. جنبش‌های جهاد و حماس دکور نیستند.

وی همچنین تأکید کرد که حزب الله به صورت همه‌جانبه از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند و روابط میان مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان روابطی نامحدود است.

نخاله خاطرنشان کرد: پروژه مقاومت در منطقه ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت در تمامی زمینه‌ها دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha