• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99030100353
  • خبرنگار : 71496

هشدار ابوالغیط درباره پیامدهای اجرای الحاق اراضی اشغالی فلسطین

هشدار ابوالغیط درباره پیامدهای اجرای الحاق اراضی اشغالی فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب بر لزوم مقابله با طرح اسرائیل برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین و اهمیت موضع‌گیری اروپا در مقابله با این طرح شوم چه در سطح اتحادیه اروپا و چه در سطح کشورها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، یک مسؤول دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد، احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه در گفت‌وگوی تلفنی با ارانکا گونزالس، وزیر خارجه اسپانیا به بررسی چند مساله منطقه‌ای مهم و مشترک و در راس آنها چگونگی مقابله با طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی پرداخت.

به گفته منبع یاد شده، ابوالغیط در این تماس تلفنی به شرح خطر بالایی که این طرح اسرائیلی به همراه دارد و اینکه ممکن است به بالا گرفتن موضع‌گیری در اراضی فلسطین و حتی کل منطقه منجر شود، پرداخت.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه از وزیر خارجه اسپانیا خواست هرچه سریعتر کشور فلسطین را به عنوان راهکاری برای ایجاد تعادلی که به طور کلی در درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از دست رفته، به رسمیت بشناسد.

همچنین او در این گفت‌وگو ضمن اعلام همبستگی اتحادیه عرب با اسپانیا به دلیل مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا برای این کشور ایجاد شده و تسلیت به مردم این کشور و همدردی با آنها ابراز امیدواری کرد اسپانیا هرچه سریعتر پیامدهای این مشکل را پشت سر بگذارد.

منبع مذکور گفت: ابوالغیط در این تماس تلفنی از رویکرد وزیر خارجه اسپانیا که از طرف خود مخالفت دولت کشورش با طرح ادعایی اسرائیل را اعلام کرد، مطلع شد.

همچنین این منبع به نقل از ابوالغیط گفت، اتحادیه اروپا و کل جامعه جهانی باید این مسؤولیت را بپذیرند که با ارسال پیام آشکاری به کابینه جدید اسرائیل نسبت به پیامدهای احتمالی سیاست‌های آن، خطرات این اقدام و نیز نتایج خطرناکی که برای امنیت و ثبات منطقه دارد، هشدار دهند.

به گفته منبع یاد شده در اتحادیه عرب، ابوالغیط به تازگی پیام‌هایی را برای دبیرکل سازمان ملل، وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت و آلمان و نیز نماینده عالی سیاست خارجه اتحادیه اروپا ارسال کرده و نسبت به خطرات سیاست‌های اسرائیلی به ویژه رویکرد آن برای اعلام الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغالی فلسطین هشدار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha