• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99031709659
  • خبرنگار : 71496

نیروهای دولت وفاق لیبی وارد "بنی‌ولید" در جنوب طرابلس شدند

نیروهای دولت وفاق لیبی وارد "بنی‌ولید" در جنوب طرابلس شدند

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در میان استقبال مردمی وارد شهر بنی ولید شده و باقی مانده نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را از شهر بیرون راندند، آمریکا نیز طرف‌های لیبیایی را به ازسرگیری مذاکرات با نظارت سازمان ملل تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه در میان استقبال مردمی وارد شهر بنی ولید شده و باقی مانده نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را که پس از آزادسازی شهر ترهونه از این شهر گریخته بودند، از بنی ولید بیرون راندند.

محمد قنونو، سخنگوی این نیروها در بیانیه منتشر شده از سوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات "آتشفشان خشم" اظهار کرد: نیروهای دلاور ما در میان استقبال ساکنان شهر بنی ولید وارد این شهر واقع در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس شدند.

قنونو گفت: نیروهای ارتش باقی مانده نیروهای وابسته به حفتر را که از ترهونه (در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس) گریخته بودند، در حالی که تلاش می‌کردند خود را در بنی ولید مخفی کنند، از شهر بیرون راندند.

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی افزود: ارتش در فرودگاه بنی ولید مقداری از گلوله و مهمات نظامی شبه‌نظامیان فراری وابسته به حفتر را مصادره کردند.

گرچه بنی ولید خود را شهری بی‌طرف می‌داند اما نیروهای حفتر فرودگاه غیرنظامی آن را به کنترل خود درآورده و از آن برای اهداف نظامی‌شان و از پایگاه واقع در پشت آن برای امدادرسانی و رفت‌وآمد به پایگاه هوایی الجفره استفاده کردند.

از سوی دیگر، محمد الشریف، رئیس ستاد کل ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی به خبرنگاران گفت: شبه نظامیان حفتر به سوی جفره در مرکز کشور فرار کرده‌اند.

ساعاتی قبل نیز یوسف البدری، شهردار شهر غریان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس لیبی اعلام کرد: نیروهای ارتش منطقه «العربان» در این شهر را پس از یک سال از اشغال شبه نظامیان خلیفه حفتر آزاد کردند.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در طرابلس با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود همه طرف‌های لیبیایی را به ازسرگیری آتش‌بس و مذاکرات سیاسی با هدایت سازمان ملل تشویق کرد.

این سفارتخانه افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم مخالفت خود را با تمامی اشکال دخالت‌های خارجی نشان داده، سلاح‌های خود را زمین گذاشته و آتش‌بس و مذاکرات سیاسی با نظارت سازمان ملل را ازسربگیرند.

همچنین این سفارتخانه استفاده از بمب و مواد منفجره برای آزار رساندن به غیرنظامیان بی‌گناهی که در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند، محکوم کرد و از همه ساکنان خواست به دستورالعمل‌های مسؤولان مربوطه درباره خثنی‌سازی مین‌ها و سلامت عمومی عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha