• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041007842
  • خبرنگار : 30054

کتابخانه شخصی خود را چطور بفروشیم؟

کتابخانه شخصی خود را چطور بفروشیم؟

در این متن قصد داریم به یکی از چالش‌های اصلی کتابفروشان دست‌دوم و فروشندگان کتابخانه شخصی بپردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کتابلازم، شما هم اگر کتابخانه شخصی دارید و قصد فروش کتابخانه شخصی خودتان را دارید، این مطلب می‌تواند برایتان جذاب باشد.

اساساً فروش کتابخانه شخصی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از مهاجرت تا فوت و کمبود جا و نیاز مالی می‌توان به‌عنوان دلایل اصلی نام برد. همچنین خرید کتابخانه شخصی از مهم‌ترین دلایل رونق و بقایای کتابفروشان دست‌دوم است.

در این متن به شما کمک خواهیم کرد بتوانید بهترین خریدار کتاب دست‌دوم را بیابید. اگر به‌عنوان فروشنده قصد دارید کتاب‌های خود را بفروشید به نکات زیر حتما توجه کنید:

۱. حتما قبل از مراجعه حضوری خریدار، چند عکس از کتاب‌ها را به خریدار ارسال کنید.

با توجه به تجربه شخصیم در این زمینه بهتر است بعد از اینکه با خریدار کتاب دست‌دوم تماس گرفتید، حتما چند عکس (ترجیحا از همه کتاب‌ها) ارسال کنید تا ذهنیت خریدار کتاب دست‌دوم هم ذهنیتی درست باشد.

در اغلب موارد فروشنده و خریدار پشت تلفن نمی‌توانند باهم توافق خاصی کنند و باید چند عکس از کتاب‌ها به خریدار کتاب دست‌دوم ارسال کنید. البته توصیه اکید می‌کنم فقط از کتاب‌های قیمتی و خوب عکس نگیرید. چند عکس کلی از عطف کتاب‌ها بگیرید و برای خریدار ارسال کنید.

۲. ارزش واقعی کتاب‌ها را بدانید

بعضی از فروشندگان کتابخانه‌های شخصی از ارزش کتابخانه خودشان مطلع نیستن و بعضی هم‌ارزشی بیش‌ از حد واقعی برای کتاب‌هایشان متصورند. برای اطلاع از ارزش کتاب‌ها می‌توانید کتاب‌ها را برای نمونه به خریداران کتاب دست‌دوم نشان بدهید و از قیمت بازار مطلع بشوید. بعضی از کتاب‌ها هرچقدر هم قدیمی باشند، ارزش خاصی ندارند.

ارزش‌گذاری کتاب دست‌دوم در بازار، کار راحتی نیست و شما نمی‌توانید خودتان به‌عنوان کسی که قصد فروش کتابخانه شخصی داره، قیمت‌گذاری کنید. این کاری هست که کاملاً نیاز به کارشناسی دارد.

۳. با هر شماره‌ای تماس نگیرید و از هر خریداری نخواهید قیمت‌گذاری کند

کتابفروشان خوشنام هر شهر را بشناسید و فقط از کتابفروشی های مطمئن بخواهید قیمت‌گذاری را انجام دهند.

۴. توقعات خود را منطقی کنید

مبنای قیمت‌گذاری کتاب‌های دست‌دوم چیست؟ یکی از معضلاتی که ما به‌عنوان خریدار کتابخانه شخصی داریم این هست که با توقعات بسیار بالای افراد روبرو هستیم. فروشنده کتابخانه شخصی باید بداند که کتابخانه را به‌ صورت یکجا می‌فروشد و نباید انتظار داشته باشد که روی کتاب‌ها تک‌تک قیمت‌گذاری بشود.

بعضی از دوستان که قصد فروش کتابخانه شخصی دارند فکر می‌کنند ما باید کتاب‌ها را ۳۰ درصد کمتر از قیمت روز خریداری کنیم. با توجه به اینکه ما در کتابلازم کتاب‌ها را معمولا با تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می‌کنیم به نظر می‌رسد این انتظار منطقی نیست.

از طرف دیگری در هر کتابخانه‌ای معمولا بسیاری از کتاب‌ها قابل‌فروش نیستند و به‌صورت کیلویی فروخته می‌شوند. برای مثال کتاب‌های رشته حسابداری نظام قدیم در یک کتابخانه قابل‌ فروش نیست.

از طرف دیگر هزینه‌های انبارداری و سایر هزینه‌ها باعث می‌شود تا معمولا قیمت‌گذاری کتابخانه شخصی به این صورت باشد که کتابخانه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزش کتاب‌ها خریداری شود.

۵. خریدار نیز جانب انصاف را باید رعایت کند

بارها دیده‌ام که از ندانستن ارزش کتاب‌ها سوءاستفاده می‌شود و کتابخانه به مبلغ بسیار کمتر از ارزش واقعی خریداری می‌شود. همانطور که قبلا گفتم ما در کتابلازم پس از تماس تلفنی و مراجعه حضوری مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزش کتابخانه را به خریدار پیشنهاد می‌کنیم.

شما هم اگر قصد فروش کتابخانه شخصی خود را در تهران یا سایر شهرها دارید کافیست با یک تماس تلفنی به کتابلازم، پروسه فروش کتابخانه شخصی خود را آغاز کنید. کتابلازم در زمینه خرید کتاب نایاب و کمیاب، همچنین کتاب‌های تاریخی، رمان، شعر، فلسفه و هنر فعالیت دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha