• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99041612201
  • خبرنگار : 71282

تلاش وزارت کار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

تلاش وزارت کار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیرکار از پیشنهاد مشترک با همکاری وزارت اقتصاد و دستور رییس‌جمهوری برای پرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تصویب این پیشنهاد گام موثری در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برداشته شود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه وبینار بین‌المللی تجربه‌نگاری الگوهای بهبود کسب و کارهای تعاونی در کشورهای مختلف در وزارت کار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: پیشنهاد مشترکی را با همکاری وزارت اقتصاد و دستور رییس‌جمهوری برای پرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در دستور کار داریم. یک ماه پیش رییس جمهوری دستور دادند وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون در این زمینه اقدام موثری انجام دهند و پیشنهاد آن به هیات وزیران ارسال شده است که امیدواریم با تصویب آن گامی در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برداشته شود.

 وی درباره احتمال افزایش مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم‌سال گفت: شورای عالی کار براساس قانون مکلف است سالیانه درباره دستمزد تصمیم گیری کند و این اقدام امسال انجام شده است و به صورت نیمه‌ای نیست. همواره در پایان سال درباره مزد تصمیم‌گیری می شود و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

شریعتمداری در عین حال درباره دستور رییس جمهوری برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا اظهار کرد : پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده به این صورت بود که ابتدا باید کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که به صورت مستقیم با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند و یا کسب و کارهایی که به طور طبیعی و قهری بعد از بروز ویروس مشکل‌دار شدند شناسایی شوند  بنابراین در گام اول شناسایی رسته‌ها و مشاغل زیرمجموعه بود که با همکاری سازمان تامین اجتماعی انجام شد و تمام کدهای کارگاهی در ۱۴  رسته مورد نظر با اطلاعاتی که از آنها در تامین اجتماعی وجود داشت در اختیار شرکت‌های اپراتور در وزارت ارتباطات قرار گرفت.

به گفته وزیر کار، با دستور رییس جمهوری در ارسال پیامک ها تسریع شد به نحوی که امروز همه واجدان شرایط تسهیلات کرونا پیامک دریافت کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۶ ۱۸:۱۷

سلام جناب ... وزیر محترم مثالی که میگوید سالی که نکوست از بهارش پیداست ماستی که ترش است از تغارش پیداست باش تا صبح دولتت بدمد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۶ ۱۸:۳۳

از حقوق بقیه که می خواستن به همه 26 درصد بدن کم کردن به حداقل بگیرها دادن حق ما 26 درصد بود چرا از حق ما کم کردید و حقوق حد اقل ها رو افزایش دادید؟ ما کماکان بر حق خودمون(26 درصد) اصرار داریم نه 15 درصد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۶ ۲۰:۲۱

پول مربی تیم ملی رو از شرکت شستا که زیر نظر تامین اجتماعی پرداخت شد مبلغ دوملیون دلار آنوقت پول برای همسان سازی ندارند جالب است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۷ ۰۰:۴۰

با سلام و درود خدمت شما چرا مقاله بنده را منتشر نکردید ؟ بنده 34 سال در مورد موضوع هسته ای مطالعه ، تحقیق و رصد موضوعات مرتبط را داشته ام. وقتی شما نمی خواهید هر نظری را بشنوید و منتشر نمایید چطور انتظار دارید که جامعه به سوی اگاه شدن پیش برود. ... تلاش رسانه های مدعی حقیقت طلبی حکایت فردیست که در کوچه در حال جستجو بر روی زمین بود. از او پرسیدند که به دنبال چی می گردی؟ گفت انگشترم را در انبار زیر زمین خانه گم کرده ام. انجا تاریک است نمی توانم درانجا پیداش کنم ، اینجا که روشن است دنبال ان می گردم. متاسفانه صاحبان قدرت موفق شده اند دروغها را در لباس حقیقت به رسانه ها باور دهند و تا این دروغها در باور شماست امکان هیچ تحول اجتماعی مثبتی وجود ندارد. ... برخورد شما اصحاب رسانه با بازدید کنندگان سایت ها و کانالهای مجازی باعث می شود که دلسرد شوند و به این نتیجه برسند که در کمال هوشمندی چشم به روی واقعیتها ببندند و همچون دیگران به زندگی ... ادامه دهند. مطمئن هستم هستم که روزی می رسد که پشیمان می شوید که چرا در فرصت مناسب برای بیان حقایق و افشای دروغها اقدام نکردید. در ان روز دیگر بیان حقایق هیچ فایده ای ندارد و دردی را دوا نمی کند. ...قبل از اینکه دیر شود ( و یا به معنای واقعی دیرتر شود) از بی تفاوتی و خونسرد بودن بیرون بیایید و به سوی خورشید روشنایی ها بروید وجوهر حقیقت را بطلبید. مثل سراب نباشید تا اگر جویندگان حقیقت به سویتان امدند ، به یکباره محو شوید و نا امیدشان کنید. حرکت کنید به سوی خورشید حقیقت . و فروغ دامنگستر خورشید. وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۶

چه خبر از حق مسکن کارگران