• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061209277
  • خبرنگار : 71145

پامپئو به حزب‌الله لبنان، دیوان کیفری بین‌المللی، چین، بلاروس و ونزوئلا تاخت

پامپئو به حزب‌الله لبنان، دیوان کیفری بین‌المللی، چین، بلاروس و ونزوئلا تاخت

وزیر خارجه آمریکا در بازارگرمی جدید برای اقدامات مداخله‌جویانه در منطقه اظهار کرد، معاهده صلح امارات و اسرائیل دلیلی بر امکان تحقق صلح است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر توافق صلح امارات و اسرائیل را ستود و ادعا کرد: خاورمیانه به لطف دولت آمریکا و نتایج توافقنامه "ابراهیم" به سرعت در حال تغییر است.

او در ادامه ادعاهایش افزود: تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای تحقق خواسته‌های ملت لبنان برای روی کار آمدن دولتی که دست به اصلاحات بزند، به کار خواهیم گرفت.

او در اظهاراتی مداخله جویان مدعی شد: سلاح حزب‌الله لبنان چالشی برای لبنان است و کسانی که این حزب را کمک می‌کنند باید دست از این کار بردارند. حزب‌الله "بزرگترین خطر" بر این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: با فرانسوی‌ها به طور قوی درباره لبنان همکاری می‌کنیم زیرا وضعیت کنونی قابل قبول نیست و باید دولتی روی کار بیاید که دست به اصلاحات بزند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین درباره چین گفت، از این کشور می‌خواهد به رایزنی‌های آمریکا حول تسلیحات هسته‌ای بپیوندد. چین بزرگترین آزمایش‌های اتمی در سال گذشته میلادی در جهان انجام داد و این مغایر با تعهدات منع اشاعه هسته‌ای است.

پامپئو همچنین اشاره کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور پاسخ‌گویی به تمام تهدیدات از جمله تهدیدات چین بزرگترین بودجه را برای پنتاگون اختصاص داد. ما نگران اقدامات چین در تبت هستیم.

او افزود: سخنرانی خود را در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه از قدس ارائه کردم و کاملا قانونی بود.

وزیر خارجه آمریکا گریزی هم به تحولات بلاروس زد و گفت: هرگونه خشونت علیه شهروندان بلاروس را محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی زندانیان هستیم.

او اظهار کرد، انتخابات ونزوئلا که نوامبر برگزار می‌شود، شفاف نخواهد بود.

پامپئو همچنین از توافق صلح در سودان استقبال کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه با متهم کردن دیوان کیفری بین‌الملی به "تلاش‌های غیرقانونی برای واداشتن آمریکایی‌ها تحت اختیارات قضایی‌اش" گفت: واشنگتن تحریم‌هایی را علیه مسؤولان دیوان کیفری بین‌الملی اعمال می‌کند.

پامپئو افزود: آمریکا فاتو بنسودا دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، فاکیسو موچوچوکو، رئیس بخش قضایی دیوان کیفری بین‌المللی را در لیست سیاه قرار خواهد داد و محدودیت‌های ویزایی را علیه اعضای این دیوان در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha