• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061510927
  • خبرنگار : 71496

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: توافق‌های صلح در برابر صلح و نه زمین هستند

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: توافق‌های صلح در برابر صلح و نه زمین هستند

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه توافق با امارات تنها آغاز کار بوده، مدعی شد که اطمینان دارد اسرائیل در آینده نزدیک شاهد توافق‌های مشابهی با کشورهای دیگر در منطقه خواهد بود. همچنین او تعهد داد مانع از امضای هرگونه قرارداد تسلیحاتی میان واشنگتن و ابوظبی شود که برتری نظامی این رژیم را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات این رژیم مدعی شد: چنین توافقنامه‌هایی صلح در برابر صلح و نه صلح در برابر زمین خواهند بود و به موجب منافع مشترک و صرف نظر از مساله فلسطین حاصل خواهند شد.

کوهن در ادامه گفت: این توافقنامه‌ها تا حد زیادی برای هر دو طرف موثر خواهند بود و بستر مناسبی را برای همکاری در زمینه‌های متنوعی همانند اقتصاد، امنی، تکنولوژی و سایر موارد فراهم خواهند کرد.

این وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با تلویزیون "کان" تعهد داد تل‌آویو با در پیش گرفتن اقداماتی، مانع از فروش سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌های نسل پنج اف35 از سوی آمریکا به امارات شود.

او گفت: مخالف این مساله هستیم و با هیچگونه توافقی از این دست موافقت نخواهیم کرد، ما علیه فروش هرگونه سلاح که به برتری نظامی اسرائیل ضربه بزند به ویژه اف35 اقدام خواهیم کرد.

کوهن به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی از گروه‌های فشار در آمریکا همانند کمیته امور کل آمریکا-اسرائیل (آیپک) در کنگره برای جلوگیری از تصویب قراردادهای نظامی احتمالی با امارات استفاده خواهد کرد یا نه، پاسخ مثبت داد.

او ضمن اعلام حمایت خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی انتشار گزارش‌هایی در مطبوعات که نتاناهو را به موافقت مخفیانه با فروش سلاح‌های پیشرفته آمریکایی به امارات متهم کرده بودند، گفت: نتانیاهو در نشست‌های کابینه امنیتی آشکارا بر نبود توافقی در این زمینه و یا موافقت با قرارداد احتمالی تاکید کرد.

کوهن احتمال داد که چهره‌هایی وابسته به احزاب چپ پشت این گزارش‌ها باشند که برایشان دیدن اینکه اسرائیل توافق صلحی را برای صلح و نه برای به دست آوردن امتیازهای امنیتی امضا کند، دشوار است.

دفتر نتانیاهو نیز روز گذشته این گزارش‌ها را تکذیب کرده و آنها را "ادعاهایی نادرست" خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha