• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99081107053
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ آبان

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/ امکان درخواست مجدد دریافت یارانه/ تامین منابع برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری/ مجازات هایی برای توهین به قومیت ها و ادیان الهی و... از جمله مهمترین اخبار امروز(یکشنبه) یازدهم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی برگزار شد و طرح تامین کالاهای اساسی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

نایب رییس مجلس در نطق پیش از دستور ضمن اینکه حمایت رییس جمهور فرانسه از توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)را محکوم کرد، گفت: رییس جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام(ص) باشد.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هئیت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه لوایح ارسالی دولت به مجلس طبق آئین نامه در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته است، گفت: ۸۸ لایحه دولت که از دوره قبل مجلس باقی مانده را به کمیسیون های مربوط ارجاع دادیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

ناطقین مجلس

جهانگیرزاده: انتقادات باید واقع بینانه و عاری از هرگونه اتهامات و اهانت باشد

نادران مسئولان دولتی را به مناظره ای در مورد طرح معیشتی مجلس دعوت کرد

گودرزوند: امروز ایران اسلامی نیازمند وحدت و یکپارچگی است

انتقاد یک نماینده مجلس از تلاش‌ها برای راهیابی زنان به ورزشگاه

حسین‌پور: بیمارستان سردشت سی تی اسکن ندارد و مردم در تنگنا قرار گرفته‌اند

***

در ادامه جلسه امروز،  پیشنهاد حمیدرضا حاجی‌بابایی به منظور الحاق یک ماده به طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی بررسی و در نهایت با آن موافقت شد.

بر این اساس نمایندگان منابعی را از محل واگذاری اموال مازاد دولت به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در نظر گرفتند.

همچنین در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی به منظور الحاق یک تبصره به این طرح را بررسی کرده و با آن موافقت کردند.

بر اساس این تبصره الحاقی که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت، کسانی که یارانه نمی گیرند می توانند درخواست دریافت یارانه کرده و با برگزاری آزمون وسع از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اگر شرایط دریافت یارانه را داشته باشند، مجددا یارانه دریافت خواهند کرد.

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران هم با بیان جزئیاتی از طرح تامین کالاهای اساسی، تاکید کرد که در شش ماهه دوم سال ۹۹ به حدود ۶۰ میلیون نفر از افراد جامعه یارانه نقدی به منظور تامین کالاهای اساسی تعلق خواهد گرفت.

کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت و پس از ارائه گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها و اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و همچنین نماینده دولت، طرح به رای مجلس گذاشته شد.

در نهایت نمایندگان با ١۶٠ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر به کلیات این طرح رای دادند.

موافقان و مخالفان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه گفتند

در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری سه نفر از نمایندگان به عنوان موافق و سه نفر به عنوان مخالف نظرات و استدلال‌های خود را در موافقت و مخالفت خود با این طرح بیان کردند.

متن کامل طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز می توانید اینجا بخوانید.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

شریعتی: طرح تامین کالاهای اساسی تورم‌زا نیست

آصفری: مشکل ثبت نام ۳-۴ هزار نفر برای انتخابات ریاست جمهوری را حل کردیم

نماینده خلخال: هدف مجلس همکاری با رئیس جمهور برای حل مشکلات است

موسوی لارگانی: دلیل افزایش تعرفه تراکنش‌های بانکی چیست؟

ایری: کمبود شدید بذر گندم و جو مشکلاتی را به وجود آورده است

نیک بین: وزارت بهداشت در مقابل طب سنتی ایرانی اسلامی مقاومت نکند

شریعتی: مصلحت کشور را فدای یکی دو نفر که می خواهند رییس‌جمهور شوند نکنیم

نماینده رشت: دولت جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد

طغیانی: مالیات بر خودروهای لوکس و خانه‌های گران قیمت چه شد؟

سید غنی نظری: لزوم در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی برای دام

***

نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان مجازات هایی را برای توهین به قومیت های ایرانی و ادیان الهی مصرح در قانون اساسی تعیین کردند.

همچنین علی نیکزاد در پایان جلسه علنی امروز با اشاره به اینکه جلسه بعدی مجلس فردا دوشنبه خواهد بود، خطاب به امیری معاون  حقوقی رئیس جمهور گفت: خبر موثقی دارم که کالاهای اساسی در گمرک در حال از بین رفتن است. خواهش می‌کنم برای ترخیص کالاهای اساسی در گمرک فکری کنید. دولت و مجلس دست به دست هم دهند و به فریاد مردم برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha