• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-94634

خدابخش: دستگاه تعلیم و تربیت به «تبریز ۲۰۱۸» ورود جدی کند

خدابخش: دستگاه تعلیم و تربیت به «تبریز ۲۰۱۸» ورود جدی کند
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای آموزش و پرورش در استان، باید دستگاه تعلیم و تربیت به رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» ورود جدی کند. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به این‌که تبریز 2018 نوعی حرکت فرهنگی است، گفت: با توجه به این‌که در استان 50 هزار معلم و 700 هزار نفر دانش آموز داریم، بنابراین باید از این پتاسیل بالا و جامعه بزرگ فرهنگی در راستای تبریز 2018 بهره ببریم.

وی افزود:  در رویداد تاریخی تبریز 2018 باید با دید متفاوتی به دانش آموزان بنگریم  و سعی کنیم گردشگران فرهنگی را به استان جذب کنیم.

وی ادامه داد: در تبریز 2018 می‌توانیم مسائل فرهنگی تبریز از جمله غذاهای سنتی، صنایع دستی، آداب و رسوم شهر را به نمایش گذاشته و تمدن تبریز را به جهانیان معرفی کنیم.

خدابخش خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم اسلام با کتاب قرآن توانست در جامعه‌ای که جاهلیت در اوج خود بود و اعرابی که از داعشیان امروزی بدتر بودند، انقلابی عظیم خلق کرده و با راهنمایی‌های خود انسان‌های مومن، ایثارگر و فداکار تربیت کند.

خدابخش در بخش دیگر سخنان با تاکید بر این‌که آموزش و توجه به مسائل فرهنگی در جامعه حائز اهمیت است، اظهار کرد: پرداخت به این مسائل به قدری با اهمیت است که در جنگ جهانی دوم ژاپنی ها، آمریکا را همواره اذیت می‌کردند و یا سامورایی‌های ژاپنی مانند داعشیان امروز در چین سر می بریدند، ولی با آموزش و ارتقای فرهنگ خود تحول عظیمی در فرهنگ کشور خود به وجود آوردند. 

وی با تاکید بر این‌که درکنار مسائل تربیتی توجه به موضوع مهارت از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: باید متناسب با نیاز جامعه به روش‌ها و شیوه های مختلف آموزشی در جامعه بپردازیم.


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha