مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

برنامه ترکیبی در مدارس یعنی احیای جریان یادگیری

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: وقتی آموزش و پرورش با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌تواند معلم و کتاب را به دور افتاده‌ترین نقاط استان برساند، باید با همدلی و تبادل اندیشه و تجربیات برای استمرار و آسیب‌زدایی این روند آموزش نیز تدبیر کند.

محمدرضا رزاقی در نشست شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، با اشاره به نتایج بازدید حضوری از مدارس لرستان، اظهار کرد: گفت‌وگو با دانش‌آموزان، اولیا، مدیران و معلمان در این بازدید نمود تصمیم‌گیری و چگونگی تلاش و اقدامات مجموعه آموزش و پرورش لرستان بود که قابل تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی و بافت روستایی و عشایری لرستان، همت مدیران مدارس در برگزاری امتحانات مطلوب ارزیابی شد و باید تدبیری را به کار ببندیم تا با همین روند آرام و رو به جلو حرکت کنیم که در جریان یادگیری دچار اختلال نشویم.

رزاقی با تأکید بر توجه به برنامه‌ریزی برای سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به شرایط آموزش ترکیبی و همچنین آموزش و اقناع سازی والدین، تصریح کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین دستاورد این بازدیدها، حضورِ با تمایل و رضایتمند ۹۹ درصد دانش‌آموزان لرستان در برنامه ترکیبی است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش برنامه ترکیبی را احیای جریان یادگیری دانست و عنوان کرد: وقتی آموزش و پرورش با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌تواند معلم و کتاب را به دور افتاده‌ترین نقاط استان برساند، باید با همدلی و تبادل اندیشه و تجربیات برای استمرار و آسیب‌زدایی این روند آموزش نیز تدبیر کند.

در ادامه سید عیسی سهرابی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان وظیفه اصلی حوزه ستادی آموزش و پرورش را پیگیری سیاست‌گذاری‌ها، پشتیبانی از برنامه‌ها و نظارت دانست.

وی در ادامه مواردی را در خصوص؛ ساماندهی نیروی انسانی، شناسایی بهتر و بیشتر مسائل، تشکیل کارگروه‌های توسعه مدیریت در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان، کیفیت فعالیت‌های یاددهی و یادگیری، برگزاری کلاس‌های کارگاهی و دوره‌های ضمن خدمت، پوشش حداکثری آموزش ابتدایی و پایه اول، جذب کودکان بازمانده از تحصیل و ... مطرح کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400101107658
  • خبرنگار : 50176