فرهاد فتحینژاد، شب گذشته ۱۵ آبان در آیین تجلیل از دانشآموزان سرآمد استعدادهای درخشان در بیرجند اظهار کرد: نظام آموزشی کشور باید پاسخگوی همه نیازهای دانشآموزان باشد و نباید استعدادهای آموزشی دانشآموزان مغفول بماند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: از میانگین جمعیت دانشآموزی هر کشور میزان دو درصد استعدادهای برتر تلقی میشوند که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با برگزاری آزمون و شناسایی دانشآموزان مستعد آنها را به این مدارس هدایت میکند.
معاون برنامهریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه ماموریتهای این سازمان طی سه سال اخیر دچار تحولاتی شده است، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که در نظام تعلیم و تربیت باید به گونهای تلاش کنیم که مدارس ما از نهادهای آموزشی به نهادهای فرهنگی اجتماعی و مولد نیروی انسانی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه لازم است دانشآموزان از کنترل بیرونی به ارزش مداری عقلانی متمایل شوند، افزود: مدارس سمپاد باید نیروهایی را تربیت کنند که به زیست بوم خود احترام بگذارند.
فتحینژاد با بیان اینکه دوره متوسطه اول دوره تکوین شخصیت دانشآموز است چراکه مهارتهای زندگی گمشده جامعه امروزی است که باید با کمک والدین و دانشآموز محقق شود، یادآور شد: دانشآموزان استعداد درخشان باید در تمامی ساحتهای آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی رشد کنند تا فرد توانایی مواجهه با دنیای متغیر بیرون را داشته باشد.
سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: استعدادهای درخشان جزء مدارس مطرح آموزش و پرورش هستند که مطالعه آموزش و پرورش تطبیقی دیدگاههای متفاوتی را در رابطه با این موضوع مطرح میکند.
وی با بیان اینکه توجه به ساحتهای تعلیم و تربیت از نیازهای اصلی جامعه امروز است که مدارس استعدادهای درخشان میتوانند الگویی مناسب در این زمینه باشند، خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر آموزههای انبیا و قرآنکریم بوده و آیات قرآن کریم جایگاه خاصی برای موضوع علم قائل هستند.
در این مراسم، ۱۶۴ دانشآموز سمپاد برتر جشنوارههای مختلف استانی و کشوری خوارزمی، نانو، تربیتی، قرآنی، هنری و ورزشی، تجلیل شدند.
انتهای پیام