به گزارش ایسنا،در اتفاقی غیرمنتظره، کمپانی آمازون امجیام با نتفلیکس به توافقی دست یافته است تا کل مجموعه فیلمهای «جیمز باند» را برای مدتی محدود در اختیار این سامانه نمایش آنلاین قرار دهد.
بر اساس این توافق، از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۶ فیلمهای «روزی دیگر بمیر»، «زمانی برای مردن نیست»، «ذرهای آرامش» و «اسکایفال» به مدت سه ماه در نتفلیکس پخش خواهند شد. این نمایش در آمریکا، کشورهای آلمانیزبان اروپا، فرانسه، منطقه بنلوکس (بلژیک، هلند و لوکزامبورگ)، ایتالیا، کشورهای نوردیک (دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد ) و آمریکای لاتین انجام میشود.
آمازون بهدنبال راههایی برای کسب درآمد بیشتر از آرشیو کمپانی معروف متروگلدنمایر (MGM) است و با وجود آنکه فیلمهای جیمز باند هر سال در ماههای اکتبر و نوامبر (به مناسبت روز جهانی جیمز باند در ۵ اکتبر) در سامانه نمایش آنلاین پرایم ویدئو نمایش داده میشوند و همچنین در طول سال برنامههایی در شبکه «MGM+» در آمریکا پخش میشود، مدیران این شرکت ارزش صدور مجوز برای یک سامانه بزرگ نمایش آنلاین را درک کردهاند؛ آن هم رقیبی مانند نتفلیکس که بیش از ۳۰۰ میلیون مشترک جهانی دارد.
هدف آمازون از این همکاری، استفاده از گستره نفوذ نتفلیکس برای حفظ و تقویت علاقه جهانی به برند جاسوس بریتانیایی است؛ آن هم تا زمانی که تهیهکنندگان، دیوید هیمن و ایمی پاسکال، فیلم بعدی این مجموعه را آماده کنند. این روند ممکن است چند سال دیگر طول بکشد؛ چرا که اگرچه دنی ویلنوو برای کارگردانی بیست و ششمین فیلم از مجموعه «جیمز باند» انتخاب شده، اما هنوز مشخص نیست چه کسی جانشین دنیل کریگ در نقش ۰۰۷ خواهد شد.
این توافق همچنین شامل برخی از فیلمهای منتخب مجموعههای «راکی» و «کرید» از آرشیو تاریخی «MGM» است. علاوه بر این، شش سریال نیز در این قرارداد گنجانده شدهاند که از جمله آنها میتوان به سریالهای اورجینال آمازون «شکارچیان» و «ساکن برج بلند» اشاره کرد.
به گزارش اسکرین، کریس اوتینگر، رئیس توزیع جهانی «آمازون MGM»، گفت: «زمانی که آمازون، MGM را خرید، برنامه این بود که صدور مجوز آرشیو نمادین MGM به پلتفرمهای استریم و شبکههای تلویزیونی در سراسر جهان ادامه یابد. آوردن این فیلمها و سریالهای شاخص به نتفلیکس بخشی از همین استراتژی است. جیمز باند همچنان یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین مجموعه فیلمهای تاریخ سینماست.»
در ماههای اخیر، پلتفرمهای استریم (نمایش آنلاین) بارها خبرساز شدهاند. نتفلیکس با وجود تلاشهای پارامونت برای تصاحب کامل داراییهای وارنر برادرز دیسکاوری، خود را برنده رقابت خرید داراییهای استودیویی و استریم این شرکت معرفی کرده و ماه گذشته به توافقی با وارنر برادرز دست یافت. در همین حال، یوتیوب که با حدود ۲.۵ میلیارد بیننده جهانی، بیشترین مخاطب را در میان پلتفرمها دارد، قراردادی با آکادمی امضا کرده تا از سال ۲۰۲۹ مراسم اسکار را بهصورت آنلاین پخش کند.
انتهای پیام