حمید دانشآموز در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه ساماندهی خط ریلی تهران–پیشوا یکی از اولویتهای اصلی استاندار تهران است، اظهار کرد: نگاه مدیریتی جدید بر این اساس است که نه مترو و نه ساختار فعلی راهآهن بهتنهایی پاسخگوی نیاز این مسیر نیست و به همین دلیل، اصلاح ساختاری در قالب ایجاد شرکت حملونقل ریلی استان تهران در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: این شرکت که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تعریف شده، قرار است بهصورت متمرکز موضوع قطارهای حومهای را مدیریت کند و با برخورداری از بودجه مستقل و ساختار مجزا، امکان برنامهریزی و مدیریت کارآمدتری خواهد داشت.
فرماندار پیشوا با اشاره به مطالبات مردمی در سفرهای شهرستانی رئیسجمهور تصریح کرد: موضوع خط ریلی از سوی فرمانداران، ائمه جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و رئیسجمهور نیز با بازدید سرزده از این خط، دستور پیگیری جدی آن را صادر کرد؛ بهطوریکه جلساتی در وزارت راه و شهرسازی و همچنین در استانداری تهران برای این منظور برگزار شده است.
دانشآموز ادامه داد: یکی از اقدامات کوتاهمدت که مورد تأکید استاندار تهران و مسئولان دولت قرار گرفته، تسریع در تعمیر و بازسازی تعدادی از رامهای قطار موجود و اضافه شدن آنها به ناوگان فعال این خط است تا بهصورت موقت بخشی از مشکلات کاهش یابد.
وی با بیان اینکه پیگیریها برای تحقق این وعدهها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هرچند اجرای اصلاح ساختاری ممکن است زمانبر باشد، اما با شکلگیری شرکت حملونقل ریلی استان تهران، مدیریت متمرکز این حوزه میتواند نتایج بهتر و مطلوبتری برای آینده حملونقل ریلی تهران و شهرستانهای حومه به همراه داشته باشد.
انتهای پیام