دبير انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با ايسنا: * پـژو 206 صنـدوقـدار جايـگزيـن «نـيـوپـيـكـان» شـده است * مـنـطـقـي «مـنـطـقـي» عـمـل كـرد

« پروژه پژو 206 صندوقدار يا آرين به دلايل اقتصادي و همچنين مخالفت پژو، جايگزين پروژه پيكان جديد شده است.»

مهندس ميرخاني رشتي، دبير انجمن خودروسازان، در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود:« پروژه پيكان جديد يا “نيوپيكان” پروژه‌اي بود كه در حقيقت مهندسان ايران خودرو در حال طراحي بدنه جديد بر روي پلات فورم 206 بودند اما اين پروژه از سوي كمپاني پژو تاييد نشده بود و همچنين آن‌ها مخالف استفاده از پلات فورم 206 روي بدنه جديد بودند.»

وي در توضيح خودروي «نيوپيكان» گفت:« اين خودرو يك خودروي سدان صندوقدار بود كه در قسمت كاپوت و چراغ‌هاي جلو پژو 206 تغييراتي داده شده بود، ولي سقف و درها همان پژو 206 بود.»

اين خودرو كه قرار بود با آرم سمند وارد بازار شود، با خرج 275 ميليون يورو و با 48 ماه عمليات به مراحل توليد مي‌رسيد و پژو نيز آن را در بازارهاي هدف خود صادر نمي‌كرد.

حال آن كه پژو 206 صندوقدار كه در قسمت عقب شبيه «نيوپيكان» است، ولي در قسمت جلو همان پژو 206 است،‌ در عرض 24 ماه عملياتي مي‌شود و پژو بدون قيمت شرط حاضر به صادرات آن شده مقدار سرمايه براي اجراي پروژه نيز 24 ماه است.

وي تاكيد كرد:« بعد از حضور دكتر منطقي در مديريت ايران خودرو وي سعي كرد بدون آرمان‌گرايي، ” منطقي “ فكر كند و با اجراي يك پروژه صحيح 200 ميليون يورو صرفه‌جويي  و قابليت صادرات پژو 206 را نيز حفظ كند.»

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۸۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8305-10180
  • خبرنگار :