پيكان جديد 8 ميليون توماني سال 86 وارد بازار مي‌شود

پيكان جديد (NP) با طراحي بدنه بر روي پلات فورم پژو 206 سال 86 وارد بازار مي شود.

به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا؛ شركت ايران‌خودرو با اطلاعات بدست آورده از پلات‌فورم پژو 206 در پروژه پژو آريان، قصد دارد پلات‌فورم ملي را در اين شركت توليد كند.

اين شركت پيكان جديد را با ايجاد تغييراتي 30 درصدي در پلات‌فورم خودروي پژو 206و نصب موتور سوم خانواده موتور ملي با ظرفيت 1.4 ليتر توليد خواهد كرد. برنامه‌هاي توليد پيكان جديد (نيو پيكان)، هم‌زمان به صورت توليد مشترك در ايران و چين انجام خواهد شد.

هزينه طراحي اين خودرو 160 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است؛ ضمن اين كه قيمت هدف براي پيكان جديد حدود هشت ميليون تومان در نظر گرفته شده كه تا اسفند سال 86 به توليد انبوه مي‌رسد.

به گزارش ايسنا؛ طراحي پيكان جديد در شركت ايران خودرو به سال 1380 باز مي‌گردد كه در آن سال اين خودرو با كمك مراكز طراحي ايتاليا و بدون هماهنگي با پژو طراحي شده بود و قرار بود جايگزين پيكان شود. بر اساس اين طرح، جلو و عقب پژو 206 تغيير شكل يافته، ولي اتاق و پلات فورم آن چندان تغييري نكرده است.

محاسبات پيكان جديد توسط شركت اداك در آلمان انجام شد و اين در شرايطي بود كه اين طرح 250 ميليارد تومان هزينه داشت، اما شركت پژو با اين طرح مخالفت كرد و حاضر نبود هيچ امتيازي به طرف ايراني واگذار كند، اما پس از امضاي قرارداد ال -90 مسولان پژو خواستار امضاي طرح پژو 206 صندقدار و دادن امتيازات جديد به طرف ايراني خود شدند. حال به نظر مي‌رسد كه ايران خودرو پس از توليد آريان قصد دارد با اعمال 30 درصد تغييرات در طرح قديمي پروژه، پيكان جديد را توليد كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۹ مهر ۱۳۸۴ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8407-04045
  • خبرنگار :