رييس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروهاي گازسوز جايگاهي در صنعت خودرو جهان نداشته و دوره آنها گذشته است.
محمدحسن شجاعيفرد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با توجه به مشكلات سواريهاي گازسوز، حجم فعلي توليد اين خودروها كفايت كرده و توليد آنها نبايد بيش از اين مقدار افزايش يابد.
وي با بيان اينكه ضرورتي براي تدوين برنامههاي كلان براي افزايش توليد سواريهاي گازسوز وجود ندارد، خاطرنشان كرد: بهترين سوخت براي خودروهاي سواري، گازوئيل است كه البته هنوز در ايران سواري ديزلي توليد نشده است.
رييس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در مقايسه ميزان آلايندگي سواريهاي ديزلي و گازسوز بايد گفت كه اگرچه آلايندگي سوخت ديزل توسط چشم قابل رويت بوده و آلايندگي سوخت گاز قابل رويت نيست، اما آلايندگي گاز خطرناكتر از سوخت ديزل است.
شجاعيفرد تصريح كرد: از نظر علمي اولويت سبد سوخت خودروهاي سواري ابتدا با سوخت ديزل پس از آن بنزين و بعد گاز است. البته در خودروهاي سواري موتور پايهگازسوز آلايندگي سوخت گاز كمتر از بنزين است.
انتهاي پيام