به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی، سیداحسان قاضیزاده هاشمی - نماینده مجلس - درباره وضعیت کالاهای فرهنگی در بازار فروش، اظهار کرد: محصولات فرهنگی بومی برای رده سنی کودک و نوجوان، ابداع ویژهای ندارد و این حوزه نیازمند خلاقیت، تفکر و نوآوری است تا بتواند بهروز و جدید باشد و نظر این قشر از جامعه را به سمت خود جلب کند.
او ادامه داد: اگر به حوزه صنایع فرهنگی و هنری نگاهی بیندازیم متوجه این نکته میشویم که آنطور که باید نتوانستهایم تولیدات هنری و ترکیبی را که نیاز بازار است، بر اساس نوگرایی تامین کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بیان کرد: تفکری در راستای تولید کالاهای فرهنگی داخلی وجود ندارد و این عامل باعث شده است که رویکرد به کالاهای غیربومی و وارداتی بیشتر شود که به طبع، اثر فرهنگی نامطلوب بر جامعه گذاشته است.
قاضیزاده هاشمی درباره جلوگیری از روند فعلی و ماندگار ماندن کالاهای فرهنگی بومی در جامعه، گفت: اگر در این راستا، سیاستهای تشویقی برای بخش خصوصی وجود داشته باشد، بهگونهای که فرد خلاق در این حوزه تشویق شود که برند داخلی را تولید کند و توسعه دهد، تاثیر مطلوبی بر این حوزه میگذارد.
او با اشاره به تاثیر رسانه بر هویتسازی افراد جامعه، افزود: بر اساس آمار، زمانی که سریال «ستایش» از تلویزیون پخش شد، بیشتر دختران متولد در آن سال، «ستایش» نام گرفتند. این اثرگذاری رسانه، که نام یک فرد و هویت او را برای یک عمر شکل میدهد، اگر با برنامهریزی و فکر باشد، میتواند تاثیرات مثبت در ابعاد مختلف داشته باشد.
جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی - اسلامی از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام