هوشمند سفیدی خبر داد

تلاش برای بین‌المللی شدن جشنواره تبلیغات

در نشست شورای راهبردی جشنواره ملی تبلیغات، بر داوری این دوره به صورت واقعی و کیفی به دور از سوگیری تاکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست شورای راهبردی جشنواره برترین تبلیغات ایران امروز (دوشنبه ۲۷ دی‌ماه) در محل اداره کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد برگزار شد.

حیدری (مدیر کل تبلیغات ارشاد) با بیان اینکه جشنواره امسال از اهمیت مضاعفی برخوردار است، گفت: تقارن این جشنواره با مباحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند بر فرهنگ اقتصادی ما تاثیر داشته باشد. تبلیغات اثری ژرف و عمیق بر رفتار ما خواهد داشت؛ بنابراین باید از این فرصت برای رشد و بهره‌برداری در حوزه تولید استفاده کنیم.

هوشمند سفیدی (رییس جشنواره) با بیان اینکه ما در قالب کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف درباره‌ی برگزاری دومین دوره جشنواره به شکل مناسب و کیفی‌تر به هم‌فکری می‌پردازیم، گفت: جلسه کارگروه رسانه‌های تخصصی تبلیغات برگزار شد. ما هم‌فکری کردیم که چگونه فضاسازی رسانه‌ای انجام دهیم تا ذی‌نفعان صنعت تبلیغات از این موضوع آگاه شوند.

او ادامه داد: جلسه‌ کمیته‌ ‌امور مشتریان و کانون تبلیغاتی هفته آینده سه‌شنبه ساعت ۳ بعدازظهر در بانک صادرات برگزار می‌کنیم. و جلسه سرداوران روز چهارشنبه ساعت ۱۴ در همین محل برگزار می‌شود که در آنجا منشور ظاهری جشنواره را در اختیار سرداوران قرار خواهیم داد تا در اختیار داوران قرار دهند.

سفیدی یادآور شد: آخرین مهلت دریافت آثار هفتم بهمن‌ ماه خواهد بود و شرکت‌های تبلیغاتی و برندها می‌توانند برای شرکت در مسابقه آثار خود را تا این تاریخ برای ما ارسال کنند. بخش ویژه‌ این جشنواره طرح اقتصاد مقاومتی است. بخش اطلاع‌رسانی در این زمینه کار خود را شروع کرده است و سازمان زیباسازی شهرداری بیلبوردهایی را به این موضوع اختصاص می‌دهد. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی ما نیز به زودی شروع می‌شود.

رییس جشنواره با اشاره به امضاء یاداشت تفاهم با سازمان جهانی تبلیغات گفت: مقدمات شروع کار با این سازمان را فراهم کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم پنجمین دوره‌ی این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود. ما آماده‌ هستیم تا گروه‌های این سازمان آثار این جشنواره را پایش کنند و تعهد گسترده و عمیق داده‌ایم که به هر شکل که می خواهند نظارت کنند.

او با بیان این‌که داوری‌های این آثار در سه مرحله انجام می‌شود، اظهار کرد: ساز و کارهای داوری‌ها و شاخص‌هایی که برای داوری داریم و سال قبل هم اعمال شده همان‌طور که گفته شد روز چهارشنبه در اختیار سرداوران قرار می‌گیرد.

هیات ناظر داوری از طرف سازمان تبلیغات پیش‌بینی‌شده که فقط نظارت می‌کند و در داوری‌ها دخالتی ندارد. داوری به صورت اجماعی خواهد بود. همچنین هیات منصفه‌ای در صورت وجود اعتراض به آنها رسیدگی می‌کند و نظر آنها در داوری‌ها نافذ خواهد بود. داوری‌ها به صورت واقعی و کیفی بدون هیچ سوگیری خواهد بود.

سفیدی ادامه داد: سخنرانی‌های علمی و مقالات را به صورت ویژه‌نامه‌ای منتشر خواهیم کرد. ۲۰ مقاله مرتبط با تبلیغات تا کنون آماده شده است.

او افزود: همه با هم فکر می‌کنیم و به یکدیگر کمک می‌کنیم تا این جشنواره به شکل بهتری برگزار شود و در شأن جمهوری اسلامی باشد و این جشنواره به مرحله بین‌المللی شدن نزدیک شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95102717533
  • خبرنگار : 71573