رقابت بین اوپل و بیسو

بیسو خودروی تازه‌واردی در ایران است که با غیبت خودروهای اروپایی و آمریکایی بعد از تحریم‌ها در یکی دو سال پیش در کشور ما ظاهر شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وب‌سایت دیوار، در متن زیر به بررسی تفاوت بین خرید بیسو t۵، و اوپل موکا می‌پردازیم.

این خودروی چینی ابتدا با t۳ خودش را نشان داد و حدود یک سال پیش با بیس وT۵ با موتوری ۱.۵ لیتری به بازار آمد. این خودرو موتور چهار سیلندر توربو داشت که باعث می‌شد میزان قدرت تولیدی آن به حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت برسد و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده هشت دنده اتوماتیک وظیفه انتقال این نیرو را به محور جلو دارد؛ البته وزن سنگین آن در برابر موتور کوچکش باعث می‌شود، شتاب بالا را راننده در دور موتور بالا و همچنین با سر و صدای بالا تجربه کند. چیزی که برای مثال در بی ام و ۲۱۸i با همین مشخصات موتور اصلاً شنیده نمی‌شود.

اگر بیسو t۵ را در کنار رقیب خود تیگو ۷ بگذاریم شاهد مشخصات فنی بهتری در بیسو خواهیم بود اما اگر همین خودروی تازه وارد را با اوپل موکا مقایسه کنیم خواهیم دید که مشخصات فنی خودروی آلمانی حرف بیشتری برای زدن دارد.

اوپل موکا

موکا در سری و قدرت‌های متفاوتی ساخته شده اما مدل ایکس آن مشهور به ادیشن توانسته راه خودش را به کشور ما هم باز کند. همانطور که بالاتر هم گفته شد وزن بالای بیسو به خصوص در شتاب اولیه برای راننده کمی دست و پا گیر است. موکا ادیشن حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد ولی موتور آن ۱۰۰ سی‌سی از بیسو کوچک‌تر است. با این حال هر دو ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این وزن پایین باعث می‌شود که در اپل موکا از شتاب اولیه بالاتر، لذت بیشتری هم ببریم.

این خودروی آلمانی دنده شش سرعته خودکار دارد برای همین هم ما را به این نتیجه می‌رساند فشار تحمیل شده روی پیشرانه آن بیشتر از بیسو t۵ است. بنابراین می‌توان توقع داشت در صورت برابری کیفیت هر دو پیشرانه، طول عمر بیشتری در نیروی محرکه T۵ دیده شود. از نظر کلاس بدنه، اوپل طراحی محافظه‌کارانه‌ای دارد و خط خمی که در بیسو ما را به وجد می‌آورد در این خودرو دیده نمی‌شود اما برخی هم این خط و خطوط را خشن و دوست‌نداشتنی می‌دانند. بیسو قد بلندتر و عرض و طول کشیده‌تری دارد. ابعاد بزرگ آن باعث شده که بعضی‌ها آن را به ون‌های خانوادگی تشبیه کنند.

با اینکه مقایسه سدان اپل اینزیگنیا با بیسو به دلیل تفاوت در ابعادشان شاید از ابتدا غلط باشد اما این خودرو در بین محصولات اپل قدرت و شتاب بالاتری داشته و خوشبختانه جز لیست فروش ساپرا موتور (نمایندگی اپل) هم قرار دارد.

با اینکه هر دو از دسته کراس-اوورهای بازار ایران هستند اما به نظر می‌آید بیسو با وجود سن و سال کمتر ریشه‌های عمیق‌تری در خاک کشور ما ساخته است. با سخت شدن تحریم‌ها پیدا کردن تجهیزات و لوازم یدکی موکا کار سخت‌تری خواهد شد؛ این در حالی است که محصولات بیسو در ایران قرار است روز به روز افزایش یابد و هم‌اکنون تعداد نمایندگی‌های آن هم در کشور ما بیشتر از اوپل است. با این حال با انتخاب هر کدام از این دو خودرو برای خرید می‌توانید به سایت دیوار سر بزنید و نمونه دست دوم و سالم آن را انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • یکشنبه/ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98021507837
  • خبرنگار : 30054